|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۲۵۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۰
در پی درج اخباری در مورد بدهی های مالیاتی روزنامه ایران در برخی رسانه ها، مدیرعامل «موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران» و مدیرمسئول «روزنامه ایران» گفت: بدهی های مالیاتی این موسسه در دوره بین سال های 1388 تا 1391 ایجاد شده است و تلاش می کنیم به هر نحو ممکن این مشکل را به طور کامل حل کنیم.
محمدتقی روغنی ها گفت: سال 1388 مدیران وقت موسسه شرکتی را به نام مطالعات بازرگانی برای جذب آگهی تأسیس کردند و گرچه این شرکت فعالیت های مطبوعاتی و در قالب امور جاری روزنامه را انجام می داد، کاملا به موسسه ایران تعلق داشت ولی به دلیل آن که شرکتی تجاری ثبت شده بود از معافیت مربوط به موسسات فرهنگی برخوردار نبود و همین امر باعث شد مشمول پرداخت مالیات شود. البته فعالیت این شرکت پس از دو سال متوقف شد ولی بدهی های مالیاتی آن کماکان پابرجا ماند و جرائم متعددی هم بر آن تعلق گرفت.


مدیرعامل موسسه ایران افزود: مشکل دیگری که باعث بروز بدهی های سنگین مالیاتی شد امتناع مدیران وقت موسسه ایران از پرداخت مالیات های تکلیفی شامل مالیات حقوق و دستمزد به سازمان امور مالیاتی بود.

این اقدام مدیران آن دوره باعث شد موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران که همچون سایر موسسات و مراکز فرهنگی مشمول معافیت مالیاتی بود از پوشش این معافیت خارج شود و مالیات های سنگینی برای آن در نظر گرفته شود.

روغنی ها گفت: در زمان تحویل موسسه ایران به مدیریت جدید، علاوه بر بدهی های کلان به اشخاص حقیقی و حقوقی با بدهی های سنگین مالیاتی بالغ بر شانزده میلیارد تومان نیز مواجه شدیم که با توجه به وضعیت نامطلوب مالی موسسه، تلاش زیادی به عمل آمد تا فعالیت های جاری و انتشار روزنامه های ایران، ایران ورزشی، ایران دیلی (انگلیسی)، الوفاق (عربی)، ایران سپید (ویژه نابینایان) و مجله ایران آذین که از جمله تولیدات این موسسه فرهنگی مطبوعاتی است متوقف نشود.

وی افزود: روزنامه ایران و سایر نشریاتی که در موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران به چاپ می رسند با صاحب امتیازی سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) منتشر می شوند و به همین دلیل نیز عنوان دولتی دارند و روزنامه ها و نشریات دولت تلقی می شوند اما این به معنای دریافت بودجه از دولت نیست. موسسه ایران موسسه ای خصوصی است که برای ادامه فعالیت خود صرفاً متکی به دریافت آگهی و فروش روزنامه است و هیچگونه ردیف بودجه دولتی ندارد. این نکته مهمی است که بسیاری از آن اطلاع ندارند. وی گفت: عنوان دولتی بودن روزنامه ایران و سایر روزنامه های این موسسه تبعات مختلفی برای موسسه در پی داشته و به عنوان مثال حتی یارانه کاغذ که به عموم روزنامه های بخش خصوصی داده می شود شامل حال روزنامه های ما نمی شود، در حالی که با هیچگونه بودجه ای از دولت و بخش عمومی دریافت نمی کنیم.

روغنی ها گفت: تلاش زیادی انجام شده تا با کمک مراجع ذیربط از جمله اعضای محترم هیأت امنا و مشاور رسانه ای ریاست جمهوری و با مساعدت وزارت امور اقتصادی و دارایی مشکل بدهی های مالیاتی موسسه با توجه به قوانین و ضوابط موجود به نحو مطلوبی فیصله یابد تا انتشار روزنامه ها و نشریاتی که دولت صاحب امتیاز آن است با وقفه مواجه نشود و در ادامه کار مجموعه ای با بیش از ششصد نفر فعال در حوزه رسانه و فرهنگ اختلالی پدید نیاید.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین