|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۲۵۳۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۰
هم زمان با هجوم دسته‌های ملخ صحرایی به منطقه "مازاوی" بخش سندرک شهرستان میناب عملیات مبارزه و سمپاشی مناطق آلوده انجام شد.
 هم زمان با هجوم دسته‌های ملخ صحرایی به منطقه "مازاوی" بخش سندرک شهرستان میناب عملیات مبارزه و سمپاشی مناطق آلوده انجام شد.

به گزارش ایسنا،حمید دولتی،  مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان هرمزگان در تشریح این خبر گفت: هم زمان با هجوم دسته های ملخ صحرایی به مناطق "مازاوی" بخش سندرک شهرستان میناب عملیات مبارزه و سمپاشی مناطق آلوده انجام شد.

تصریح کرد: عملیات سمپاشی در 24 ساعت اولیه و همزمان با ورود دستجات ملخ به منطقه توسط کارشناسان جهاد کشاورزی انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: حدود 1000 هکتار از اراضی آلوده به ملخ در مدت کمتر از 3 روز پاکسازی شد و در حال حاضر نیز ردیابی و پایش منطقه بمنظور اعلام نتیجه و پاکسازی کامل سمپاشی درحال انجام است.

مدیرحفظ نباتات اظهار کرد: کنترل آفات در ابتدای ورود به اراضی استان موجب شد با حداقل خسارت جلو پیشروی آن ها و ورود به مناطق بالادست گرفته شود.

دولتی تصریح کرد: با ورود ملخ های صحرایی به منطقه "کنارجو" در شهرستان سیریک و همچنین آلوده شدن مناطقی از شهرستان بندرعباس در بخش شمیل عملیات پاکسازی آغاز شده است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان هرمزگان بیان کرد: تیم های پایش و ردیابی در حال بررسی منطقه می باشند و در صورت لزوم تیم های عملیاتی را جهت مبارزه با ملخ ها و جلوگیری از بروز خسارت اعزام می کنند. عملیات سمپاشی در تمام مناطق آلوده استان تا زمان نابودی کامل دسته های ملخ انجام می‌شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین