کد خبر: ۲۵۳۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۴:۲۰
«امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد: اتحادیه اروپا تنها در شرایطی با تمدید مذاکرات برگزیت موافقت می کند که انگلیس برای به تعویق انداختن برگزیت، دلیل واضحی ارائه کند.
 «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد: اتحادیه اروپا تنها در شرایطی با تمدید مذاکرات برگزیت موافقت می کند که انگلیس برای به تعویق انداختن برگزیت، دلیل واضحی ارائه کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، مکرون با این سخنان، موضع سخت تری در ارتباط با این مساله در مقایسه با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان اتخاذ کرد.

مکرون در یک کنفرانس خبری مشترک با مرکل گفت: اگر انگلیس به زمان بیشتری نیاز دارد، ما از درخواست تمدید مذاکرات حمایت می کنیم، مشروط بر اینکه به واسطه انتخاب های جدید لندن، قابل توجیه باشد.

وی افزود: اما در صورتی که دیدگاه مشخصی در مورد این هدف دنبال نشود، به هیچ وجه با تمدید مذاکرات موافقت نخواهیم کرد؛ همانطور که «میشل بارنیه» مذاکره کننده ما گفت، به زمان بیشتری نیاز نداریم، بلکه به تصمیمات نیاز داریم.

مرکل نیز در این کنفرانس از سخنان مکرون حمایت کرد، اما به نظر می رسید از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار است.

صدراعظم آلمان گفت: اگر انگلیس به زمان بیشتری نیاز دارد، این مساله را رد نمی کنیم، اما برای دستیابی به راه حلی منظم، تلاش می کنیم.

براساس این گزارش، تمدید دوره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، به نظر مثبت و موافق همه 27 کشور باقی مانده در این اتحادیه نیاز دارد.

مقام های فرانسوی گفته اند که پاریس تنها در صورتی با به تعویق افتادن برگزیت موافقت می کند که انگلیس راهکار قابل قبولی ارائه دهد، به عنوان مثال خواستار انتخابات شود، همه پرسی دومی را برگزار کند یا طرح جدیدی را ارائه دهد که مورد تائید همه طرف ها باشد.

انگلیس قرار است 29 ماه مارس (9 فروردین 1398) از اتحادیه اروپا خارج شود، اما هنوز به توافقی در مورد آینده همکاری‌ها خود با اتحادیه اروپا نرسیده و پارلمان انگلیس هنوز شروط این جدایی را تصویب نکرده است.

«ترزا می» نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه سیگنال داد که برگزیت ممکن است تا ماه ژوئن (خرداد - تیر 1398) به تعویق افتد، چنانچه پارلمان ماه آینده توافق اصلاح شده پیشنهادی را رد کند.
ارزیابی دولت انگلیس نشان می‌دهد در صورتی ‌که این کشور بدون دستیابی به توافق از اتحادیه اروپا خارج شود، رونق اقتصادی در 15 سال آینده 9 درصد کاهش می‌یابد، شرکت‌های تجاری در ایرلند شمالی ورشکسته می شوند و قیمت مواد غذایی به ‌شدت بالا می‌رود.

نخست‌وزیر انگلیس گفت که اگر نمایندگان مجلس با پیش‌نویس توافقنامه مدنظر دولت برای خروج از اتحادیه اروپا مخالفت کنند، برگزیت را به تأخیر می‌اندازد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین