کد خبر: ۲۵۳۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۱
ارتش ترکیه قصد دارد به بهانه نظارت بر مناطق کاهش تنش، شش پست دیده بانی دیگر در کنار دوازده پست دیده‌بانی خود در استان ادلب ایجاد کند.
 ارتش ترکیه قصد دارد به بهانه نظارت بر مناطق کاهش تنش، شش پست دیده بانی دیگر در کنار دوازده پست دیده‌بانی خود در استان ادلب ایجاد کند.

به گزارش فارس، کارشناسان ارتش ترکیه در روز گذشته (دوشنبه) وارد استان ادلب شده‌ تا محل ایجاد شش نقطه دیده‌بانی دیگر را مشخص کنند. این پست‌های دیده‌بانی قرار است در روزهای آتی ایجاد شوند. ترکیه در حال حاضر طبق توافق آستانه ۱۲ پست دیده‌بانی در ادلب سوریه دارد.

پایگاه خبری «مرکز اطلاع‌رسانی ادلب» امروز در خبری اعلام کرد که شش نقطه دیده بانی قرار است در روستاهای «تل الطوقان» و «تل السلطان» در غرب منطقه «ابوالظهور» در نزدیکی شهر «سراقب» ایجاد شود.

پایگاه خبری عنب بلدی نیز گزارش داده است که ارتش ترکیه دیوارهای پیش ساخته و محموله‌های سیمان را به محل ساخت دیده‌بانی‌ها منتقل کرده است. یک منبع ترکیه‌ای نیز به این پایگاه خبری گفته است که ترکیه قصد دارد گشت‌های خود در مناطق کاهش تنش را افزایش دهد. او مدعی شده است که هدف از این اقدام ممانعت از حملات هوایی ارتش سوریه است.

در جریان مذاکرات صلح سوریه در آستانه، پایتخت قزاقستان، توافق شد که تحت نظارت کشورهای ایران، روسیه و ترکیه، چهار منطقه در سوریه، مشمول توافق کاهش تنش قرار بگیرد که شامل جنوب سوریه، ریف دمشق، ریف حمص و حماه و بخشی از حلب، و استان ادلب است. طبق این توافق ترکیه ۱۲ پس دیده‌بانی و ایران و روسیه مجموعا هشت پست دیده بانی در ادلب ایجاد کردند.

شهریور ماه گذشته رئیس دفتر سیاسی گروه تروریستی «لواء المعتصم» با اشاره به نقش پست‌های دیدبانی ترکیه در ادلب، اعلام کرد که آنکارا دهها خودروی زرهی، تانک و صدها نفر از نیروهای ویژه خود را به این استان سوریه فرستاده است و قصد دارد پست‌های دیده بانی خود را به پایگاه‌های دائم نظامی تبدیل کند.

افزایش پست‌های دیده‌بانی ترکیه در استان ادلب، با تهدیدات این کشور برای اقدام نظامی علیه کردهای سوریه و یا ایجاد «منطقه امن» به عمق ۳۰ کیلومتر مربع در خاک سوریه همراه شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین