|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۲۵۳۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷
رحمانی با اشاره به اینکه نظارت؛ فرایند تولید، واردات، توزیع عمده و خرد را در بر می‌گیرد، اظهار کرد: نظارت بر کالاها متفاوت است، اگر کالایی ارز دولتی می‌گیرد باید مطمئن شویم حتماً با قیمت مصوب به دست مصرف‌کننده واقعی می‌رسد و برای دیگر کالاها نیز ضوابطی وجود دارد که بر اساس آن، کل زنجیره را کنترل می‌کنیم تا با قیمتی معقول در اختیار مردم قرار گیرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره نظارت بر بازار شب عید گفت: از چند روز گذشته، نظارت و کنترل توسط تعزیرات و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تشدید شده است و ضمن برگزاری گشتهای مشترک، در جاهایی که نیاز بوده دادستانی‌ها هم ورود کردند.

به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، رضا رحمانی در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار که با حضور مقامات عالی قوه قضائیه برگزار شد، درباره اقدامات این ستاد گفت: جلسات کارگروه تنظیم بازار به طور منظم هر هفته برگزار می‌شود که جلسه امروز با حضور مقامات عالی قضائی برگزار و گزارشاتی در حوزه کالاهای اساسی و کارهایی که وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با ذخیره‌سازی کالاهای اساسی انجام داده ارائه شد.

او با بیان اینکه باید بین دستگاه‌های دولتی و سایر قوا در حوزه تنظیم بازار هماهنگی ایجاد شود، افزود: از چند روز گذشته، نظارت و کنترل توسط تعزیرات و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تشدید شده است و ضمن برگزاری گشتهای مشترک، در جاهایی که نیاز بوده دادستانی‌ها هم ورود کردند.

رحمانی با اشاره به اینکه نظارت؛ فرایند تولید، واردات، توزیع عمده و خرد را در بر می‌گیرد، اظهار کرد: نظارت بر کالاها متفاوت است، اگر کالایی ارز دولتی می‌گیرد باید مطمئن شویم حتماً با قیمت مصوب به دست مصرف‌کننده واقعی می‌رسد و برای دیگر کالاها نیز ضوابطی وجود دارد که بر اساس آن، کل زنجیره را کنترل می‌کنیم تا با قیمتی معقول در اختیار مردم قرار گیرد.

او با بیان اینکه به دلیل تفاوت نرخ ارز با کشورهای همسایه، قاچاق دام سواستفاده می‌شود گفت: باید مطمئن شویم گوشتی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌کنیم، حتماً به دست مصرف‌کننده می‌رسد لذا فرایند توزیع را تغییر دادیم و از امروز این گوشت از طریق تعاونی‌ها، اتحادیه‌ها و غیره توزیع می‌شود.

رحمانی درباره اقدامات دولت برای مدیریت بازار گوشت گفت: برای واردات گوشت با ارز نیمایی تسهیلاتی فراهم شد و هر شرکتی می‌تواند گوشت وارد کند و جهاد کشاورزی مانعی ایجاد نمی‌کند، همچنین بانک مرکزی ارز واردات گوشت را با اولویت تأمین می‌کند و دولت نیز تعرفه واردات گوشت را به ۴ درصد کاهش داده است.

او تاکید کرد: در طول سال عمده خانواده‌ها از گوشت توزیعی سهم دارند که توزیع از بازنشسته‌ها شروع شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوالی درباره برخورد با دلالان و سوء‌استفاده گران گفت: با این موضوع برخورد می‌شود و مقامات قضائی نیز که در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار حضور داشتند تاکید کردند که با سوءاستفاده گران حتماً برخورد خواهند کرد.

قوه قضائیه در کنار دولت است / هیچ بنگاه تولیدی نباید تعطیل شود

همچنین در این جلسه دادستان کل کشور با بیان اینکه قوه قضائیه در رابطه با تولید، توزیع و نظارت در کنار دولت است، گفت: قوه قضائیه تمام تلاش خود را به کار می‌بندد تا هیچ بنگاه تولیدی تعطیل نشود.

حجت‌الاسلام محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور در بیست و ششمین جلسه ستاد تنظیم بازار با تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) گفت: باید آسیب‌ها را بشناسیم و راه درمان آنها را پیدا کنیم و آسیبی که امروز در جامعه وجود دارد مسائل اقتصادی است که منشأ بخشی از آنها تحریم‌های ظالمانه دشمن است که علیه مردم و کشورمان به کار گرفته است.

او با بیان اینکه بخشی از آسیب‌ها به تصمیم‌گیری های داخلی مربوط می‌شود و باید شناسایی و رفع شود و مسئولین اجرایی باید این کار را انجام دهند، افزود: در این جلساتی که تشکیل می‌شود باید نقاط ضعف و ایرادات شناسایی شود و در حدی که در توان داریم قدم برداریم.

دادستان کل کشور با بیان اینکه رفع مسائل و مشکلات اقتصادی دغدغه مقام معظم رهبری است گفت: دولت، دستگاه قضائی و سایر دستگاه‌های مربوطه باید تلاش کنند تا این مشکلات رفع شود، در برخی از کالاها شاهد مشکلاتی هستیم که باید در رفع مشکلات آنها تلاش و همکاری شود.

وی با تاکید بر اینکه قوه قضائیه برای اینکه هیچ بنگاه تولیدی تعطیل نشود ورود کرده است و از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند، تصریح کرد: با دستور رئیس قوه قضائیه با محوریت استانداران در استان‌ها هر جا گره‌ای در کار است دستگاه قضائی آمادگی دارد کمک کند و از دولت و مردم حمایت کند.

او در پایان بیان کرد: در رابطه با مسئله تولید، توزیع و نظارت در کنار دولت هستیم و از توان خودمان برای رفع مشکلات استفاده می‌کنیم و در این شرایط مردم باید کمترین مشکل را داشته باشند. هر مشکلی هم که وجود دارد صادقانه و به صراحت به مردم بگوییم.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین