|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۲۵۳۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷
این ‏نوع فعالیت ها، آنهم در شرایطی که مشکلات اقتصادی و ‏همچنین رابطه مان با دنیا، کشور را در شرایط فوق العاده ‏حساس و دشواری قرار داده است تا بتوان گفت، رفتارهای ‏رادیکال در چنین وضعیتی واقعا تاسف آور و تعجب آور است.
محمد هاشمی در واکنش به ‏استعفای محمدجواد ظریف از وزارت امور خارجه اظهار داشت: استعفای ‏دکتر ظریف در شرایطی انجام شده است که مسایل و مشکلات ‏زیادی در کشور داریم و به همین دلیل، می توان گفت، این ‏اتفاق در چنین فضایی خسارت های زیادی در پی خواهد داشت.‏

او  همچنین با بیان اینکه «دکتر ظریف جایگاهش فقط به وزارت ‏محدود نمی شد» افزود: در حالیکه همه از کناره گیری وزیر امور ‏خارجه حرف می زنند، باید اذعان داشت که آقای ظریف به لحاظ ‏تسلط به همه امور شخصیتی فراگیر داشتند و به همین دلیل، ‏رفتنش از دولت نباید خروج یکی از وزیران کابینه تلقی شود. ‏ظریف یکی از ارکان تعیین کننده دولت آقای روحانی بود و ‏نبودنش در همه حوزه ها می تواند تاثیرات منفی ای را بر جای ‏بگذارد.‏

عضو پیشین مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: حتی مخالفان دولت هم می دانند که ‏ایشان شخصیتی تاثیرگذار در مناسبات نظام بین الملل است و ‏اینکه بتوانیم، جاگزینی همطراز با خودش را پیدا کنیم، کار ‏دشواری است. همچنین باید ابراز تاسف کرد که گروهی در ‏داخل، نسبت به چنین شخصیتی هجمه های زیادی را وارد می ‏کردند و به جای قدردانی از ظریف، سعی داشتند تا به شکل های ‏مختلف تخطئه شان کنند. در حالیکه خودِ آقای ظریف در یکی ‏از آخرین گفت و گوهایش اعلام کردند که همراهی و همدلی می ‏تواند هم در تعامل با جهان و هم در راستای کاهش مشکلات ‏داخلی نقش و سهم مهمی داشته باشد و باید «در کنار هم ‏بودن» را ضرورتی مهم و غیرقابل انکار بدانیم.

هاشمی درباره چرایی مخالف خوانی های گاه و بیگاه گفت: ‏گروهی که در انتخابات گذشته شکست سختی خوردند، هنوز در ‏جو انتخاباتی هستند و از اینکه با رای مردم به حاشیه رانده شده ‏اند، عصبانی هستند. به همین دلیل سعی شان را به کار می ‏گیرند تا با کارشکنی علیه دولت و دولت مردان، این تلقی که ‏دولت ناکارآمد است را به ذهن افکار عمومی تزریق کنند. این ‏نوع فعالیت ها، آنهم در شرایطی که مشکلات اقتصادی و ‏همچنین رابطه مان با دنیا، کشور را در شرایط فوق العاده ‏حساس و دشواری قرار داده است تا بتوان گفت، رفتارهای ‏رادیکال در چنین وضعیتی واقعا تاسف آور و تعجب آور است.

محمد هاشمی در پایان صحبت هایش اظهار داشت: امیدوارم ‏آقای روحانی شرایط را به گونه ای مدیریت کند که ظریف در ‏دولت بماند تا بتواند با استفاده از تجربه و توانایی های خود، ‏موضوع های روز دیپلماسی را حل و فصل کند.
منبع: انتخاب
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین