|
|
امروز: پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۲۵۳۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۵:۲۰
«پپ گواردیولا» سرمربی تیم منچسترسیتی با شکست چلسی در فینال جام اتحادیه موفق شد تا بیست و پنجمین جام دوران مربیگری خود را بالای سر ببرد و براساس آمار در صورتی که او با همین سرعت پیش برود، به راحتی می تواند رکورد «سر الکس فرگوسن» افسانه ای را بشکند.
 «پپ گواردیولا» سرمربی تیم منچسترسیتی با شکست چلسی در فینال جام اتحادیه موفق شد تا بیست و پنجمین جام دوران مربیگری خود را بالای سر ببرد و براساس آمار در صورتی که او با همین سرعت پیش برود، به راحتی می تواند رکورد «سر الکس فرگوسن» افسانه ای را بشکند.

به گزارش ایرنا، روزنامه مارکای اسپانیا روز دوشنبه نوشت: ضربات پنالتی شب گذشته مابین تیم های چلسی و منچسترسیتی در فینال جام اتحادیه انگلیس، سرنوشتی مشابه سایر فینال ها برای شاگردان «پپ گواردیولا» داشت و بیست و پنجمین جام را برای مرد اسپانیایی در قامت سرمربی به ارمغان آورد.

گواردیولا جام اتحادیه انگلیس را به انبوه عناوین و افتخارت خود شامل سه قهرمانی لالیگا، 2 کوپا دل ری، سه سوپرجام، 2 قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، 2 سوپر جام اروپا، یک جام باشگاه های جهان با بارسلونا و همچنین سه قهرمانی بوندسلیگا، 2 جام حذفی آلمان، یک سوپرجام اروپا و یک جام باشگاه های جهان با بایرن مونیخ اضافه کرد.

گواردیولا پس از به دست گرفتن سکان هدایت بارسلونا در سال 2008، صعود بی وقفه ای را به قله سرمربیان بزرگ داشته است.

مرد اسپانیایی در 10 فصلی که به عنوان سرمربی در اسپانیا، آلمان و انگلیس حضور داشته، آمار شگفت انگیز 2.5 جام به ازای هر فصل را به نام خود ثبت کرده است.

شاید غلبه بر تعداد افتخارات مربیان افسانه ای همچون «میرکا لوچسکو» (32)، «والری لوبانوفسکی» (30)، «اوتمار هیتسفیلد» (28)، «جاک اشتین» (26) و «لوئیس فیلیپه اسکولاری» (26) اصلی ترین هدف مرد اسپانیای باشد.

اما بی شک هدف بلند مدت گورادیولا رسیدن به آمار «سر الکس فرگوسن» سرمربی افسانه ای شیاطین سرخ با 49 جام رنگارنگ باشد.

جوان بودن گواردیولا برای وی امتیاز ویژه ای محسوب می شود چرا که در 48 سالگی، او همچنان راه درازی در پیش دارد تا به موفقیت های مرد افسانه ای یونایتد دست یابد.

علاوه بر این، او در حال حاضر به رکورد 25 افتخار «خوزه مورینیو» سرمربی برکنار شده یونایتد رسیده است.

دوران حرفه ای فرگوسن در سال 1974 و با هدایت «ایست استرلینگ شایر» آغاز شد و یک سال بعد به سَن میرن نقل مکان کرد؛ جایی که نخستین عنوان خود را در سال 1977 فتح کرد.

از آن تاریخ به بعد، فرگوسن دیگر نتوانست روند افتخار آفرینی خود را در دوران حضور روی نیمکت آبردین متوقف کند؛ او به همراه این تیم سه عنوان قهرمانی لیگ اسکاتلند و چهار جام حذفی این کشور را تصاحب کرد و در سال 1983 با شکست رئال مادرید جام در جام و سوپر جام اروپا را از آن خود کرد.

موفقیت با آبردین، نیمکت یونایتد را در سال 1986 برای وی بدنبال داشت؛ باشگاهی که به لطف 38 افتخار در طول 26 فصل، عنوان اسطوره را برای وی به یادگار گذاشت.

فرگوسن در سال 2013 و در سن 71 سالگی پس از 39 سال پیروزی و فتح جام بی وقفه، اعلام بازنشستگی کرد؛ این در حالی است که میانگین تعداد افتخارات وی 1.25 به ازای هر سال بود که به عبارت دیگر برابر است با یک دوم آمار کنونی گورادیولا.

در حقیقت، در صورتی که گورادیولا همچنان به افزایش میانگین عناوین سالیانه خود ادامه داده و مشابه فرگوسن برای 39 سال دیگر هم فعال باشد با یک حساب سرانگشتی او می تواند دوران حرفه ای خود را با 97 جام رنگارنگ به پایان برساند.

برای این منظور، مرد کاتالانیایی باید تا 77 سالگی مربیگری کند اگرچه حتی اگر او تصمیم بگیرد که درست در سنی مشابه فرگوسن از دنیای مربیگری خداحافظی کند باز هم 82 عنوان را فتح کرده است.

آماری غیرقابل تصور که به شدت واقعی و دیوانه کننده به نظر می رسد.

راه دیگر برای بررسی سیر صعودی گواردیولا به سمت موفقیت توجه به این محاسبات است؛ از آنجا که سرمربی پیشین بارسا در طول 10 فصل نیمی از افتخارات افسانه نیمکت یونایتد را کسب کرده است، بنابراین او می تواند از حالا پس از 9 فصل به رکورد فرگوسن برسد.

بر این اساس، گواردیولا می تواند تا فصل 2028 – 2029 و در سنی مشابه یعنی 58 سالگی به رکورد فرگوسن دست پیدا کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین