|
|
امروز: دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۶
کد خبر: ۲۵۲۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، دبیر شورای عالی حوزه های علمیه در این آئین با اشاره به ابعاد شخصیتی آیت الله مومن عنوان کرد:این عالم فقید علاوه بر مجاهدت های علمی و تالیف آثار به مدت 35 سال، عضو شورای نگهبان بود و خدمات ارزنده ای در طول این مدت به نظام و انقلاب ارائه داد.
آئین بزرگداشت ارتحال آیت الله مومن در قم از سوی رهبر انقلاب در قم برگزار شد.

 در آئین بزرگداشت ارتحال آیت الله محمد مومن که شامگاه شنبه در مسجد اعظم قم برگزار شد، آیات عظام مکارم شیرازی، نوری همدانی، شبیری زنجانی،جعفر سبحانی و علوی گرگانی حضور یافتند.

همچنین آیت الله احمد جنتی رئیس شورای نگهبان، آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه، آیت الله سید احمد خاتمی،آیت الله محمد یزدی، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر انقلاب، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی، آیت الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری، آیت الله سعیدی امام جمعه قم، آیت‌الله محمدجواد علوی بروجردی آیت الله اعرافی، آیت‌الله محسن اراکی و آیت‌الله مرتضی مقتدایی نیز از جمله شخصیت های حاضر در این مراسم بودند.

گفتنی است در این مراسم عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان، حجت‌الاسلام والمسلمین علوی وزیر اطلاعات آیت‌الله کاظم صدیقی امام‌جمعه موقت تهران حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت‌الله سیستانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران، آیت الله گرامی، آیت الله غروی،آیت الله امامی کاشانی و استاندار قم و دیگر مسئولان استانی و کشوری حضور داشتند.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، دبیر شورای عالی حوزه های علمیه در این آئین با اشاره به ابعاد شخصیتی آیت الله مومن عنوان کرد:این عالم فقید علاوه بر مجاهدت های علمی و تالیف آثار به مدت 35 سال، عضو شورای نگهبان بود و خدمات ارزنده ای در طول این مدت به نظام و انقلاب ارائه داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: با توجه به جایگاهی که شورای نگهبان در تضمین قوانین بر اساس فقاهت و اسلامیت دارد، آیت الله مومن در صیانت از این رسالت مهم نقش مهمی ایفاء کرد.

وی بیان کرد:آیت الله مومن عالمی ساده زیست،خدمتگزار،با تقوا،خستگی ناپذیر و مخلص بود و در عمر شریف خویش از تکالیفی که بر عهده داشت کوتاهی نکرد و به لحاظ فردی و اجتماعی تاثیر شگرفی بر حوزه علمیه قم داشت.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: یاد و خاطره این عالم فقید در تاریخ به نیکی یاد خواهد شد چرا که در مسئولیت‌پذیری، مردم داری، فروتنی، مبارزه در راه حق، بصیرت و کسب علم و دانش از شخصیتی والا و وارسته برخوردار بود.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی های مهم آیت الله مومن ساده زیستی و بی تکلفی در زندگی و دغدغه مندی برای مردم و بی اعتنایی به دنیا و توجه خاص به بیت المال بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد:  بی شک چنین عالمان و مومنانی نزد خدای متعال از جایگاه رفیعی برخوردار هستند و الگوی بزرگی برای جامعه و به ویژه حوزه علمیه به شمار می روند.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان متذکر شد: افرادی که به حوزه های علمیه خرده می گیرند که حوزه و بزرگان دین در مسائل مستحدثه هیچ تلاش علمی نداشته اند باید بدانند که آیت الله مومن در رابطه با مسائل مستحدثه دارای آثار گرانقدری است.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین