|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۲۵۲۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۱
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ایران سابقه ۵۰۰۰ ساله در حوزه مهندسی دارد گفت: هم اکنون جامعه مهندسی کشور بیش از ۵۰۰ هزار نفر است که باید از این وضعیت برای رونق ساخت و ساز استفاده کنیم.
 معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ایران سابقه ۵۰۰۰ ساله در حوزه مهندسی دارد گفت: هم اکنون جامعه مهندسی کشور بیش از ۵۰۰ هزار نفر است که باید از این وضعیت برای رونق ساخت و ساز استفاده کنیم.

به گزارش ایسنا، سید مازیار حسینی در همایش روز مهندس که در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: تاریخ مهندسی کشور ۵۰۰۰ ساله است و اخیراً یک کتابی منتشر شده که این تاریخ در آن ذکر شده است.

وی با بیان اینکه بعضی از آثار مهندسان ایرانی همچون مسجد شیخ لطف الله یا میدان نقش جهان اصفهان تعجب جهانیان را در پی داشته است گفت: البته در تاریخ مهندسی کشور فراز و فرودهایی داشتیم و به طور مثال در دوران قاجار، دغدغه شاهان پیشرفت و توسعه نبود و فکر می‌کردند در همه زمینه‌ها باید به خارج متکی باشیم.

وی افزود: بعد از انقلاب اسلامی در حوزه راه و مسکن پیشرفت‌های چشمگیری داشتیم که عمدتاً توسط مهندسان داخلی صورت گرفت و این در حالیست که در تا قبل از انقلاب عمده کارها توسط خارجی‌ها انجام می‌شد.

حسینی خاطرنشان کرد: در تمام سال‌های پس از انقلاب با جنگ و تحریم مواجه بودیم و امروز هم سخت‌ترین تحریم‌ها به کشور تحمیل شده است ولی آنچه ما را نجات می‌دهد تفکر الهی و بسیجی است.

وی تصریح کرد: بیش از ۵۰۰ هزار مهندس در صنعت ساختمان داریم و باید کمک کنیم تا با استفاده از این ظرفیت به موفقیت برسیم.

در بخش دیگری از این نشست محمود ایلخان رئیس سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری اظهار کرد: مروری بر روند فعالیت‌های کشور بعد از انقلاب اسلامی نشان می‌دهد با وجود فراز و نشیب‌ها محصول نهایی به سمت پیشرفت و رشد در حرکت است و حتی دشمنان کشور به آن اذعان دارند. مهمترین علت این موفقیت نیز پای فشاری بر ارزش‌های انقلاب بوده است.

وی با بیان اینکه بسیج از نهادهایی است که به برکت انقلاب اسلامی ایجاد شده تصریح کرد: بسیج تحقق مردم سالاری دینی است. یعنی آحاد جامعه بسیجی هستند. لذا باید از این ظرفیت انسانی که یک رکن اساسی در همه فعالیت‌ها محسوب می‌شود برای تمدن سازی استفاده کرد.

وی فعالیت‌های بسیج مهندسین را در هفت محور عنوان و تصریح کرد: این محورها عبارتند از معماری و شهرسازی، مسکن، حمل و نقل، مدیریت شهری، آب، محیط زیست و نظام‌های صنفی و تخصصی و یکی دیگر از اقدامات بسیج مهندسین را کمک به حل مشکل حاشیه نشینی عنوان و تصریح کرد و ظرفیت بسیج می‌تواند ما را به گام دوم انقلاب که تمدن سازی است برساند. بخشی از این ظرفیت در وزارت راه و شهرسازی وجود دارد که با تفکر بسیجی فعالیت می‌کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین