|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵
کد خبر: ۲۵۲۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱
آکار گفت: به همراه هیاتی با مشارکت یاشار گولر، رئیس ستاد مشترک ارتش و سردار کیلیچ، سفیر این کشور در آمریکا با مسئولان پنتاگون دیدار کردم.
ترکیه امروز (شنبه) اعلام کرد، آمریکا با اتمام نقشه راه منبج در سریع‌ترین زمان ممکن موافقت کرده است.

 به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، خلوصی آکار، وزیر دفاع این کشور ضمن اشاره به مذاکرات روز جمعه خود با همتای آمریکایی‌اش در واشنگتن اعلام کرد، آمریکا با ممانعت از تاخیر در اجرای نقشه راه مربوط به شهر منبج سوریه و تکمیل آن در سریع‌ترین زمان ممکن موافقت کرده است.

آکار گفت: به همراه هیاتی با مشارکت یاشار گولر، رئیس ستاد مشترک ارتش و سردار کیلیچ، سفیر این کشور در آمریکا با مسئولان پنتاگون دیدار کردم.

وزیر دفاع ترکیه افزود: در این دیدار اساساً به بررسی مساله مبارزه با تروریسم پرداختیم و بار دیگر بر پایبندی ترکیه به مبارزه با تمامی گروه‌های تروریستی و در رأس آنها حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک)، حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د)، یگان‌های مدافع خلق کرد سوریه (ی.پ.گ)، گروه تروریستی داعش و سازمان "تروریستی" گولن تاکید کردم.

این مسئول ترکیه‌ای ادامه داد: بر این باوریم آمریکا رویکرد مثبتی نیز نسبت به اقدامات ما در این زمینه دارد، آنها با عدم تاخیر در اجرای نقشه راه منبج و تکمیل آن در سریع‌ترین زمان ممکن موافق کرده و گفتند، آنها این مساله را بررسی خواهند کرد.

آکار در ادامه گفت: هیات ترکیه‌ بر لزوم تخلیه منبج از تروریست‌های ی.پ.گ در اسرع وقت و نیز مصادره سلاح‌هایشان و تحویل اداره این شهر به ساکنان آن تاکید کرد. همچنین ترکیه مساله استرداد رهبر سازمان "تروریستی" گولن که در آمریکا اقامت دارد و سایر اعضای این سازمان را مطرح کرد.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین