|
|
امروز: يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۲۵۲۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در پیام تسلیت خود با اشاره به سوابق علمی و مبارزاتی آیت الله مومن تصریح کرد: آن مجتهد ژرف اندیش از پرورش یافتگان مکتب فکری و مبارزاتی امام راحل عظیم الشان بود که از همان ابتدای قیام و نهضت، آگاهانه و استوار پای در این راه پرفراز و نشیب نهاد و تا پایان عمر با برکتش برعهد خود ماند.
مسوولان، نهادها و احزاب و تشکل های سیاسی در پی درگذشت آیت الله «محمد مومن» عضو فقهای شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری با انتشار پیام های جداگانه ای با تاکید بر مقام فقهی و سیاسی این عالم فقیه، فقدان این عالم را تسلیت گفتند.

آیت الله محمد مومن عضو فقهای شورای نگهبان و نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری، شامگاه پنج شنبه دوم اسفند ماه، پس از تحمل مدتی بیماری دار فانی را وداع گفت.

در پی ارتحال آیت الله مومن بسیاری از مقامات، مسوولان و شخصیت های کشوری و لشگری پیام های تسلیت صادر کردند.

احزاب و تشکل ها نیز در پیام هایی فقدان او را به جامعه روحانیت و مردم ایران تسلیت گفتند.

** آیت الله مومن از هیچ مجاهدتی در راه احیای اسلام ناب محمدی دریغ نکرد
حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات با صدور پیامی ضمن تسلیت درگذشت آیت الله مومن اظهارداشت: آن مومن بالله که در زمره یاران صدیق و مورد وثوق حضرت امام خمینی (ره ) و رهبر معظم انقلاب محسوب می شدند، از هیچ گونه مجاهدت در راه احیای اسلام ناب محمدی (صل الله علیه و آله) دریغ نکرد و در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی نقشی ارزشمند از خویش ترسیم کردند.

**آیت الله مومن در سنگر‌های تلاش و خدمت، صادقانه گام برداشت

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در پیام تسلیت خود با اشاره به سوابق علمی و مبارزاتی آیت الله مومن تصریح کرد: آن مجتهد ژرف اندیش از پرورش یافتگان مکتب فکری و مبارزاتی امام راحل عظیم الشان بود که از همان ابتدای قیام و نهضت، آگاهانه و استوار پای در این راه پرفراز و نشیب نهاد و تا پایان عمر با برکتش برعهد خود ماند.

در ادامه پیام حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علی اکبری می خوانیم: آیت الله مؤمن قمی از زمره‌ی فق‌های بصیر و هوشمندی بود که در تمامی مراحل مبارزه و جهاد تا دوران پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن، در سنگر‌های تلاش و خدمت، صادقانه گام برداشت و دست از حمایت از راه روشن امام عزیز و رهبر حکیم انقلاب اسلامی، برنداشت.

در ادامه پیام آمده است: نقش ماندگار وی در چهله اول انقلاب اسلامی، در مجلس خبرگان رهبری، در شورای عالی قضایی، در شورای نگهبان، در شورای بازنگری قانون اساسی و در شورای عالی حوزه علمیه قم و جامعه محترم مدرسین، در تلاش برای تربیت شاگردان و در مجلس درس و بحثش که به تبیین و تحکیم مبانی ولایت فقیه می‌پرداخت، درخشان وفراموش ناشدنی است. سرانجام روح پاک آن فقیه انقلابی، پس از 60 سال مبارزات سیاسی و جهاد علمی و تلاش و خدمت به حوزه‌های علمیه و نظام اسلامی، به لقاء الله پیوست. رحمت و رضوان خدای کریم بر او باد.

**آیت الله مومن همواره در راه آرمان های نظام تلاش کرد

حزب موتلفه اسلامی نیز درگذشت آیت الله مومن را تسلیت گفت.

در بخشی از پیام این حزب آمده است: این عالم وارسته واستاد اخلاق همواره در راه اعتلای اسلام وآرمانها و اهداف نظام اسلامی تلاش می نمود و منشا خدمات ارزشمندی بود.
حزب موتلفه اسلامی این ضایعه را به محضرحضرت بقیه الله الاعظم(عج)، مقام معظّم رهبری(مدظله العالی)، حوزه های علمیه و اعضای بیت مکرم ایشان تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند قادر متعال برای آن فقیه مجاهد و خدوم، علو درجات و رحمت واسعه الهی را مسئلت می نماید.»

**آیت الله مومن مظهر تعهد و وفاداری به معارف اسلام بود

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت آیت الله مومن را تسلیت گفت. در بخشی از پیام تسلیت سپاه پاسداران آمده است: تردیدی نیست کارنامه سراسر درخشان آن عالم فرزانه و فقیه پارسا و ساده زیست که در زمره مجاهدان و طلایه داران انقلاب اسلامی و مظهر تعهد، وفاداری و فداکاری در سنگر های ترویج فرهنگ و معارف اسلام ناب محمدی (ص) و تربیت انسان‌های رسالت آشنا و زمان شناس در حوزه و دانشگاه محسوب می‌شود، برای همیشه الهام بخش و هدایت گر جامعه اسلامی به ویژه طلاب و دانشجویان انقلابی خواهد بود.

در بخش دیگری از این بیانیه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این ضایعه جبران ناپذیر را به محضر مقدس حضرت بقیه الله العظم (عج)، رهبر معظم انقلاب، حوزه های علمیه، بیت شریف و بازماندگان ارجمند ایشان تسلیت عرض نموده و از درگاه کبریایی برای آن عالم پرهیزگار و جلیل القدر رحمت واسعه الهی و برای فرزندان و یادگاران مکرم صبر و شکیبایی توام با پاداش خداوند مسئلت می کند.

**مسوولیت های آیت الله مومن نشان دهنده اعتماد امام و رهبری به ایشان بود

جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی نیز با صدور پیامی ضمن اشاره به مجاهدت های آیت الله مومن در مسیر پیروزی انقلاب تصریح کرده است: ایشان که از نخستین روزهای شکل‌گیری نهضت مبارک اسلامی دوشادوش سایر علما و مبارزین در خط مقدم مبارزه علیه رژیم ستمشاهی فعالیت می‌کرد؛ و بخاطر این فعالیت حتی سابقه بازداشت در رژیم گذشته را داشته؛ پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز همواره در مسیر خدمت گذاری به نظام مقدس اسلامی مشغول به فعالیت بودند.
در ادامه پیام تسلیت این تشکل آمده است: مسئولیت‌هایی همچون عضویت در شورای نگهبان از سال 1362ش تا کنون، عضویت در شورای عالی قضایی، نمایندگی در چند دوره مجلس خبرگان رهبری در کارنامه درخشان و انقلابی معظم له به چشم می‌خورد. این مسئولیت‌ها که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون ادامه داشته است؛ نشان دهنده اعتماد کامل حضرت امام(ره) و رهبری انقلاب به معظم ‌له دارد.

**آیت الله مومن در مبارزه با طاغوت ثابت قدم بود

رییس دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام، هم در پیامی درگذشت آیت الله مومن، عضو مجلس خبرگان رهبری و از فقهای شورای نگهبان را تسلیت گفت.

در پیام پرویز داوودی آمده است: این فقیه مجاهد وارسته در دوران طولانی خدمت خود در سنگرهای مختلف نظام اسلامی و در دوره مبارزات علیه رژیم طاغوت همواره ثابت قدم بودند و همواره در مسیر یک انقلابی پیشرو،مبارز و متعهد، تحت زعامت امام راحل عظیم الشان قدس سره الشریف و مقام معظم رهبری حرکت می‌کرد.

در این پیام تسلیت رییس دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام، ارتحال این شخصیت بزرگ علمی و مبارزاتی را محضر رهبر معظم انقلاب،حوزه‌های علمیه، اعضای شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری، مردم شریف ایران و بیت مکرم آن مرحوم تسلیت گفت و از خداوند متعال برای ایشان علو درجات و برای خاندان و بازماندگان گرامی صبر و اجر مسالت کرد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین