|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴
کد خبر: ۲۵۲۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸
در عین حال باید توجه کرد که یکی از علل مهم ناتوانی در مردان اختلالات سلامت روان است که در این زمینه ما خدمات لازم را در مراکز سلامت ارائه می‌دهیم. خوشبختانه در حال حاضر در سیستم شبکه بهداشت روانشناس هم فعال است و ارایه خدمت دارد.
رئیس اداره میانسالان وزارت بهداشت ضمن اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای سلامت مردان، گفت: ۹۰ درصد حوادث شغلی برای مردان اتفاق می‌افتد و ۸۵ درصد موارد ایدز نیز در مردان دیده می‌شود.

 دکتر ربابه علامه در نشست خبری هفته سلامت مردان که در وزارت بهداشت برگزار شد، با بیان اینکه علاوه بر آموزش‌های ارتقای سلامت برای مردان، یک سری بسته خدمت نیز برایشان تدوین کرده‌ایم، گفت: بسته خدمتی مردان دارای سه جز کنترل عوامل خطر و اصلاح سبک زندگی، اصلاح الگوی تغذیه و اصلاح الگوی مصرف دخانیات است. در عین حال در کنار این خدمات، خدمات تن سنجی نیز در مراکز بهداشت انجام می‌شود و وضعیت فعالیت جسمانی افراد نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. در این حوزه‌ها مشاوره‌ها به صورت کاملاً علمی تبیین و ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه شیوع مصرف دخانیات در مردان بیش از زنان است، گفت: بر همین اساس مراقبین سلامت به طور فعال در مراکز سلامت خدمات مشاوره‌ای را برای ترک دخانیات ارائه می‌دهند. در عین حال باید توجه کرد که یکی از علل مهم ناتوانی در مردان اختلالات سلامت روان است که در این زمینه ما خدمات لازم را در مراکز سلامت ارائه می‌دهیم. خوشبختانه در حال حاضر در سیستم شبکه بهداشت روانشناس هم فعال است و ارایه خدمت دارد.

وی ادامه داد: موضوع دیگر در حوزه سلامت مردان، سلامت باروری است که ابعادی مانند عفونت‌های آمیزشی دارد. باید بدانیم که عفونت‌های آمیزشی در مردان بسیار بی سر و صدا ایجاد می‌شود. پرداختن به این مسائل در سیستم بهداشتی و درمانی باعث می‌شود که موانع فرهنگی برای رفع آنها حل شود و ما به طور فعال بتوانیم در این حوزه‌ها اقدام کنیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین