|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۲۵۲۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶
مشکلات مالی و تعویق یک تا دو ساله در پرداخت حقوق، گرفتاری‌های متعددی برای پرستاران، پزشکان، کادر درمانی و مراکز بیمارستانی ایجاد کرده تا جایی که از پرسنل می‌خواهند حق الزحمه‌های معوق خود را ببخشند؛ این رفتار موجب بی‌اعتمادی و کاهش شدید کیفیت درمان خواهد شد.
رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با با ابراز نگرانی از "اینکه طی سال‌های اخیر بالغ بر ۲۵هزار نفر از پزشکان پروانه طبابت دریافت نکرده‌اند"، گفت: حذف پزشکان از چرخه درمان به دلیل مسائل اقتصادی و معیشتی و مهاجرت به کشورهای خارجی دغدغه جدی و نگران کننده‌ای است.

دکتر ایرج خسرونیا در جلسه بررسی و انتخاب مقالات علمی، سی‌امین کنگره سالیانه جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران افزود: وجود این پزشکان، پرستاران و افراد متخصص و فوق تخصص که سرمایه‌های انسانی و درمانی  کشور به شمار می‌روند،  به مراتب  از درآمد نفت، گاز و فروش منابع ملی سودمندتر و با ارزش‌تر است و چنانچه این روند ادامه یابد با هیچ بودجه و توانی قابل جبران نخواهد بود.

وی با بیان اینکه مدتی است برخی‌ها به قشر خاصی از جامعه و فرهیختگان حمله می‌کنند و بویژه موجب هتک حرمت جامعه پزشکی شده‌اند، گفت: این رفتار موجب بی‌اعتمادی جامعه و نا امیدی همکاران پزشک برای خدمت به کشور می‌شود.

خسرونیا در ادامه با اشاره به نفع مردم از طرح تحول سلامت، گفت: مشکلات مالی و تعویق یک تا دو ساله در پرداخت حقوق، گرفتاری‌های متعددی برای پرستاران، پزشکان، کادر درمانی و مراکز بیمارستانی ایجاد کرده تا جایی که از پرسنل می‌خواهند حق الزحمه‌های معوق  خود را ببخشند؛ این رفتار موجب بی‌اعتمادی و کاهش شدید کیفیت درمان خواهد شد.

رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران ضمن اظهار تاسف از دریافت حق عضویت سالانه انجمن متخصصین گوارش ایران به مبلغ ششصد هزار تومان از هر پزشک متخصص داخلی بابت گواهی اجازه انجام آندوسکوپی، افزود: پزشکان متخصص داخلی علاوه بر گذراندن دوره مذکور در دوران تحصیل، مطابق کوریکولوم آموزشی، همچنین شرکت در دوره‌های کوتاه مدت آموزشی و حضور در کنگره‌های سالانه، اکنون مجوز انجام آندوسکوپی نداشته و با سازمان‌های بیمه‌گر بابت نداشتن گواهی انجام آن، مشکل دارند؛ این مساله برای بیماران شهرستانی که دسترسی به فوق تخصص گوارش ندارند نیز مشکلات افزون‌تری ایجاد کرده است.

خسرونیا افزود: مافیای پشت پرده موجب شده تا چراغ سبز مسیر خدمت، فقط برای گروه خاصی از همکاران فوق تخصص باز باشد.

وی با اشاره به برگزاری سی امین کنگره  سالیانه جامعه پزشکان داخلی ایران، سوم تا ششم اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ در مرکز همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: طی سه دهه اخیرسعی شده است با ارائه آخرین دستاوردهای علمی و مقالات پزشکی در قالب سخنرانی و پوستر، سهم عمده‌ای در به روز رسانی همکاران متخصص همگام با دانش روز دنیا داشته باشیم.

وی افزود: معرفی راهکارهای نوین تشخیص و درمان همچنین داروهای جدید با محوریت امراض داخلی توسط استادان دانشگاه در تخصص‌های مختلف از جمله گوارش، غدد، کلیه، خون، ریه، عفونی، قلب و عروق، روماتولوژی، نورولوژی و روانپزشکی از اهداف این گنگره است.  در کنگره آتی به موضوعات مهم جامعه از جمله دیابت که شیوع بالایی دارد، کبد چرب، سرطان‌ها و بیماری‌های عفونی نوظهور توجه بیشتری شده است.  

بنابر اعلام روابط عمومی برگزاری این کنگره، هر سال در حاشیه این کنگره به مشکلات مختلف جامعه پزشکی و پیگیری مطالبات به حق آنان نیز توجه می‌شود. تا کنون بالغ بر ۱۳۰ مقاله ارائه شده که نیمی به صورت سخنرانی و نیمی به شکل پوستر ارایه خواهد شد.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین