|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۲۵۲۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۰
مایکروسافت در بیانیه ای اعلام کرده که هکرها بسیاری از سازمان های مهم اروپایی را هدف قرار داده اند و در تلاشند امنیت این سازمان ها را نقض کنند.
 مایکروسافت در بیانیه ای اعلام کرده که هکرها بسیاری از سازمان های مهم اروپایی را هدف قرار داده اند و در تلاشند امنیت این سازمان ها را نقض کنند.

بر اساس ادعای مایکروسافت به نظر می رسد هکرها در تلاشند با هدف قرار دادن سازمان های اروپایی امنیت این نهادها را از بین ببرند و مایکروسافت نیز ضمن شناسایی این هکرها در تلاش است تا امنیت را به سازمان های اروپایی باز گرداند.

این غول تکنولوژی در یک پست وبلاگی نوشت بسیاری از حملات در تلاش بودند تا کارمندان شورای روابط خارجی آلمان و دفاتر اروپایی موسسه آسپن و صندوق مارشال آلمان را از طریق وب سایت های مخرب و ایمیل های جعلی تخریب کنند، شناسایی کرده است.

این غول تکنولوژی اعلام کرده که این حملات در اواخر سال گذشته از طریق برنامه های فیشینگ برای سرقت اطلاعات کارمندان و به واسطه ارائه نرم افزارهای مخرب انجام شد.

تام برت، معاون رئیس بخش امنیت و اعتماد مشتریان در این خصوص می گوید که تا کنون 104 حساب کاربری متعلق به کارمندان سازمانهای مختلف را در بلژیک، فرانسه، آلمان، لهستان، رومانی و صربستان مورد بررسی قرار داده اند که در معرض خطرند.

کارن دومفید، رئیس صندوق مارشال آلمان، در مصاحبه ای گفت: " ما به عنوان یک سازمان، با تحقیقات سیاسی شناخته می شویم که در تلاشیم در جامعه مدنی، برای ترویج و حمایت از ارزش های دموکراتیک تلاش کنیم بنابراین این حملات برای ما جای تعجب ندارد. "

یک سخنگوی شورای روابط خارجی آلمان نیز تأیید کرد که این سازمان طی سال گذشته هدف حملات اینترنتی قرار داشته است.مایکروسافت گفت، در حالی که هنوز تحقیقات در مورد منابع این حملات ادامه دارد،این شرکت حدس می زند بسیاری از این حملات توسط گروهی به نام استرانتیوم که با هکرهای روسی در ارتباط است انجام می شود./انتخاب
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین