|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۴
کد خبر: ۲۵۲۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۰
رسانه‌های آمریکایی اعلام کرده‌اند که مسئولان اپل قصد دارند در آینده روی محصولاتی به غیر از آیفون هم سرمایه‌گذاری کنند.
رسانه‌های آمریکایی اعلام کرده‌اند که مسئولان اپل قصد دارند در آینده روی محصولاتی به غیر از آیفون هم سرمایه‌گذاری کنند.

سرمایه‌گذاری اپل روی محصولی به جز آیفونبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس گزارش وال‌استریت ژورنال، اپل با تغییر در محصولات، در حال آماده‌سازی خود برای «زندگی بعد از آیفون» است. اپل تلاش می‌کند وابستگی خود روی گوشی‌های هوشمند خود را کمتر کند که در سال‌های اخیر هم به صورت غیرقابل پیش‌بینی بحث‌برانگیز بوده است. این شرکت بزرگ هدف داشت تا از طریق درآمد سرویس‌های خود ۵۰ میلیارد دلار سود کسب کند، درحالی که سه ماهه گذشته گزارشی از اپل اعلام کرد که سرویس‌های این شرکت تا به حال ۱۰.۷۵ میلیارد دلار سودآوری کرده‌اند. این سرویس‌ها شامل اپل پی، AppleCare، اپ استور، آی‌تونز، اپل موزیک و موارد دیگر می‌شود.

مورگان استنلی، اقتصاددان آمریکایی وال‌استریت اعلام کرده است که بخش سرویس‌های اپل حدود ۶۰ درصد از رشد اپل را در پنج سال بعد جبران خواهد کرد. این میزان با میزان رشد ۸۵ درصدی این شرکت در پنج سال گذشته مقایسه می‌شود. شرکت اپل به دنبال راه‌هایی می‌گردد تا درآمد سرویس‌های خود را بیشتر کند و امیدوار است سرویس خبر‌های خود را راه‌اندازی کند که برای کاربران ۱۰ دلار در ماه هزینه خواهد داشت. اپل از ۳۶۰ میلیون کاربر فعال خود هزینه درآمد دارد و این شرکت قصد دارد قبل از سال ۲۰۲۰ این عدد را به ۵۰۰ میلیون برساند.

سال گذشته، اپل هزینه خود روی تحقیقات و توسعه را تا ۲۳ درصد و میزان ۱۴.۲۴ میلیارد دلار افزایش داد. حدس‌هایی زده می‌شود که محصول بعدی بزرگ اپل عینک‌های واقعیت افزوده برای کاربران خود خواهد بود؛ محصولی که شبیه عینک‌های گوگل است. دو سال پیش، تحلیلگر اپل، ژان مانستر گفته بود که عینک‌های واقعیت افزوده اپل محصولی بزرگتر از خود آیفون‌ها خواهند بود. چنین محصولی امکان دارد در سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ رونمایی شود.

شرکت آمریکایی اپل برای آینده خود بعد از گوشی‌های آیفون برنامه‌هایی را در نظر داشت و تا به حال کار‌هایی را هم عملی کرده است. اپل کار‌های خود را با تغییر چند عنوان مدیریتی خود و اخراج حدود ۲۰۰ کارمندش در بخش اتومبیل‌های خودران خود آغاز کرده و در آینده شاهد تغییراتی در روند محصولات این شرکت خواهیم بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین