|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۲۵۲۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۰
جای شگفتی نیست که فیسبوک مسنجر یکی از محبوب ترین نرم افزارها در پلی استور است. اما آیا می‌دانید چگونه از تمام ظرفیت و امکانات آن استفاده کنید؟ در ادامه بعضی نکات و ترفندها را به شما معرفی می کنیم که شاید به نظرتان جالب باشند.
 جای شگفتی نیست که فیسبوک مسنجر یکی از محبوب ترین نرم افزارها در پلی استور است. اما آیا می‌دانید چگونه از تمام ظرفیت و امکانات آن استفاده کنید؟ در ادامه بعضی نکات و ترفندها را به شما معرفی می کنیم که شاید به نظرتان جالب باشند.

مسنجر فیسبوک یکی از پرکاربردترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان است. در فضای اینترنت صفحات زیادی در مورد ترفندهای مسنجرها وجود دارد پس نمی‌خواهیم تمامی نکات و ترفندهای معمول را برایتان توضیح دهیم. در ادامه به ترفندهای کمتر شناخته شده خواهیم پرداخت.

1- به تنهایی یا با دوستان خود بازی کنید

مسنجر تنها ابزاری برای پیام دادن نیست. شما حتی می‌توانید با آنها بازی انجام دهید. البته انتظار بازی‌هایی با گرافیک و گیم پلی بالا را نداشته باشید. اما این بازی‌ها جذاب هستند و از بازی کردن آنها لذت خواهید برد. بعضی از این بازی‌ها به راحتی و به کمک یک ایموجی فعال می‌شوند. اگر به عنوان مثال یک ایموجی توپ فوتبال یا توپ بسکتبال برای دوست خود ارسال کنید و سپس روی توپ ضربه بزنید، صفحه بازی باز خواهد شد.

همچنین به وسیله آخرین نسخه مسنجر قادر خواهید بود دوستان خود را مستقیما و از داخل منوی بازی به مبارزه دعوت کنید. روی گزینه «More» در قسمت پایین سمت راست ضربه زده و سپس گزینه «Game» را زده و بازی مورد نظر خود را انتخاب کنید. حریف شما قادر خواهد بود امتیاز شما را ببیند و می‌تواند انتخاب کند می‌خواهد با شما بازی کند و یا خیر. بازی های زیادی در این مسنجر در دسترس هستند، از بازی های معروفی مثل «Pac Man» و «Snake» گرفته تا بازی‌هایی مثل بسکتبال.

درست در کنار آیکون بازی می توانید Location را پیدا کنید، پس اگر می‌خواهید موقعیت مکانی خود را با مخاطب خود به اشتراک بگذارید می‌توانید از آن استفاده کنید.

2- از طریق کامپیوتر و بدون نیاز به وارد شدن به فیسبوک خود از مسنجر استفاده کنید

از تابستان 2015 مسنجر فیسبوک برای کسانی که حساب کاربری فیسبوک ندارند هم در دسترس است. کاربران فیسبوک اگر این برنامه را روی گوشی خود نداشته باشند، می‌توانند به راحتی با باز کردن حساب کاربری خود در فیسبوک از مسنجر فیسبوک استفاده کنند. اما کسانی که حساب کاربری فیسبوک ندارند چطور؟

مسنجر فیسبوک پلتفرم مخصوص صفحات وب نیز دارد. کافیست به سایت فیسبوک رفته و با همان اطلاعاتی که برای ورود در مسنجر خود استفاده می‌کنید، برای ورود استفاده کنید. مهم نیست که قبلا در فیسبوک برای خود حساب کاربری ایجاد کرده‌اید و یا نه.

3- روی صفحه اصلی، میانبری برای مکالمات خود ایجاد کنید

بسیاری از ما برای مکالمات خود از گروه ها استفاده می‌کنیم: گروهی برای خانواده، گروهی برای هم دانشگاهیان سابق، گروهی هم برای دوستان و …

بعضی دیگر تنها تمایل دارند با یک یا دو فرد خاص صحبت کنند. شما قادر هستید که یک یا چند شورتکات برای مکالماتی که می‌خواهید مستقیما به آنها دسترسی داشته باشید ایجاد کنید. این کار بسیار راحت است، کافیست به صفحه مکالمات و گروه‌ها رفته و با زدن روی آیکون I که درون یک دایره، در قسمت بالا سمت راست قرار گرفته، به تنظیمات مکالمات بروید. صفحه جدیدی باز خواهد شد و سه نقطه که به صورت عمودی روی هم قرار گرفته‌اند، در قسمت بالا سمت راست قابل مشاهده خواهد بود. با زدن روی این سه نقطه، گزینه ایجاد میانبر را خواهید دید. با این کار میانبر در صفحه شما ظاهر خواهد شد و شما قادر خواهید بود آن‌طور که می‌خواهید آنها را مرتب کنید.


4- کمی به مکالماتتان احساس ببخشید

آیا تا به حال چیزی راجع به سایت Imgur شنیده‌اید؟ به طور خلاصه این سایت در واقع دیتابیس بسیار غول آسایی از فایل‌های گیف با موضوعاتی بسیار متنوع می‌باشد. اگر به عنوان مثال مخاطبتان ایمانش به بشریت را از دست داده است و می‌خواهید به او یادآوری کنید همه چیز در زندگی به این بدی نیست و و زندگی زیبایی‌هایش را دارد به راحتی می توانید یک فایل گیف با موضوعی الهام بخش و یا خنده‌ار برایش بفرستید.
5- اعلان‌های دریافتی را خاموش کنید

شما می‌توانید در قسمت تنظیمات مشخص کنید تا اعلان‌های مسنجر به شما نشان داده نشوند. در بخش تنظیمات نوتیفیکیشن مسنجر شما علاوه بر اینکه قادر خواهید بود اخطار دریافت پیام را برای یک کاربر خاص غیر فعال کنید، به علاوه می‌توانید مشخص کنید که برای چه مدت می‌خواهید دریافت اعلان را در حالت خاموش قرار بدهید (15 دقیقه، یک ساعت، هشت ساعت، 24 ساعت و …)

کافیست به صفحه مکالمات بروید بعد با زدن روی آیکون I که درون یک دایره در بالا سمت راست قرار داده شده، به قسمت تنظیمات و سپس قسمت «Notification menu» بروید. می‌توانید به وسیله کلیدی که در سمت راست قرار داده شده دریافت اعلان را خاموش یا روشن کنید.

چگونه مسنجر فیسبوک را غیرفعال کنیم؟

برای غیرفعال کردن فیسبوک مسنجر ابتدا باید صفحه فیسبوک خود را غیر فعال کنید، برای غیر فعال کردن فیسبوک مسنجر قدم به قدم با آموزش ما همراه باشید.

مسنجر را بر روی دستگاه موبایل خود باز کنید.
عکس پروفایل خود را در قسمت بالا سمت چپ لمس کنید.
پایین بیایید و Deactivate Messenger را انتخاب کنید.
رمز خود را وارد کنید.
Deactivate را لمس کنید.

به همین راحتی شما فیسبوک مسنجر خود را غیر فعال کرده‌اید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین