|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۲۵۲۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰
دبیر علمی یازدهمین همایش بین‌المللی سکته مغزی گفت: به دلیل اینکه جامعه ما رو به سالمندی پیش می‌رود آمار این بیماری در آینده افزایش خواهد یافت.
دبیر علمی یازدهمین همایش بین‌المللی سکته مغزی گفت: به دلیل اینکه جامعه ما رو به سالمندی پیش می‌رود آمار این بیماری در آینده افزایش خواهد یافت.

سید حسین آقامیری در حاشیه یازدهمین همایش بین‌المللی سکته مغزی افزود: پیشگیری از سکته مغزی مشابه پیشگیری از سکته قلبی است و می‌توان با راهکار‌های لازم از بروز این بیماری در بین افراد جلوگیری کنیم. سبک زندگی سالم محدود کردن مصرف کالری، افزایش مصرف سبزیجات و میوه‌ها، استعمال نکردن دخانیات و مواد افیونی، داشتن تحرک و ورزش و مصرف نکردن الکل از جمله موضوعاتی است که در پیشگیری از سکته مغزی بسیار مؤثر است.

وی گفت: همه افراد بالای 40 سال باید سالانه یکبار دیابت و فشار خون همچنین چربی و کلسترول خون خود را پایش کنند تا ریسک ابتلا به این بیماری در آن‌ها کاهش یابد همچنین فشار خون و دیابت بیماری‌های خاموشی به شمار می‌روند که زمینه‌ساز مشکلات عروق قلب و مغز همچون سکته هستند.

این عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه پیشگیری ارزان‌تر و راحت‌تر از درمان است، افزود: هرچند که سکته مغزی امروزه درمان دارد، ولی این مسأله باید در زمان مناسب انجام گیرد تا سبب نجات جان فرد شود. از طرفی ممکن است درمان‌ها هزینه‌بر باشد بنابراین پیشگیری گام نخست مقابله به سکته مغزی به شمار می‌رود.

دبیر علمی یازدهمین همایش بین‌المللی سکته مغزی گفت: زمان طلایی درمان سکته مغزی از طریق دارو تا 4 و نیم ساعت پس از سکته مغزی و درمان با استفاده از روش‌های مکانیکی 6 تا 8 ساعت پس از بروز سکته مغزی است.

آقا میری گفت: سکته مغزی مهمترین عامل ناتوانی و دومین عامل مرگ ناشی از بیماری‌های عروقی است که از طریق پیشگیری می‌توان در کاهش آمار این بیماری گام‌های مناسبی برداشت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین