|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۲۵۲۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
جان بولتون، مشاور ترامپ در سری توئیت‌هایی اشاره کرد که واشنگتن از تغییر حکومت در نیکاراگوئه حمایت می‌کند.
 جان بولتون، مشاور ترامپ در سری توئیت‌هایی اشاره کرد که واشنگتن از تغییر حکومت در نیکاراگوئه حمایت می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری آر تی، جان بولتون، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در دو توئیت جداگانه ابتدا ارتش ونزوئلا را به پشت کردن به مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا دعوت کرد و در توئیت سوم به دانیل اورتگا، رئیس‌جمهور نیکاراگوئه تاخت و دولت وی را به قتل ۳۰۰ فعال در اعتراضات خیابانی در سال ۲۰۱۸ متهم کرد. او همچنین از دولت وی به دلیل محکوم کردن رهبران اعتراضات به ۵۰۰ سال حبس انتقاد کرد.

او نوشت: همانطور که رئیس‌جمهور گفته است روزهای اورتگا نیز به شماره افتاده و مردم نیکاراگوئه بزودی آزاد خواهند شد.

برخلاف ادعاهای بولتون، در واقع مخالفان دولت اورتگا در تظاهرات‌ سال گذشته چهار نیروی پلیس و یک معلم را به قتل رسانده و به همین دلیل حکم حبس دریافت کردند.

آمریکا بارها از شورش‌ها علیه دولت چپگرای نیکاراگوئه حمایت کرده بود و نوامبر گذشته بولتون در یک سخنرانی از سه گانه استبداد- ونزوئلا، نیکاراگوئه، و کوبا به شدت انتقاد کرده و گفت که این دولت‌ها نشانگر کمونیسم لرزان و فاسد نیمکره غربی هستند.

نیکاراگوئه همچون ونزوئلا با اعتراضات خیابانی و خشونت روبرو بوده است این اعتراضات از آوریل گذشته آغاز و با به خیابان آمدن معترضان به اصلاحات امنیت اجتماعی آغاز شد. اورتگا طرح اصلاحات را منحل کرد اما اعتراضات ادامه یافت.

دولت آمریکا اورتگا را به نقض حقوق بشر و سانسور رسانه‌های ضددولت متهم می‌کند. در دسامبر ترامپ تحریم‌های سختی علیه نیکاراگوئه اعمال کرد و دسترسی این کشور به منابع مالی سازمان‌های بین‌المللی را به شدت محدود کرد. روسیه، آمریکا و متحدانش را به ایجاد ناآرامی‌های شوک آور اجتماعی در نیکارااگوئه با یک هدف خاص، تغییر دولت، متهم می‌کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین