|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۲۵۲۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۰
یک کارشناس مسائل امنیتی عراق با اشاره به آموزش عناصر داعش توسط نیروهای آمریکایی، تأکید کرد که واشنگتن در حال انتقال نیروهای داعش از سوریه به عراق است.
 یک کارشناس مسائل امنیتی عراق با اشاره به آموزش عناصر داعش توسط نیروهای آمریکایی، تأکید کرد که واشنگتن در حال انتقال نیروهای داعش از سوریه به عراق است.

به گزارش فارس، «کاظم الحاج» کارشناس مسائل امنیتی عراق از تلاش‌های آمریکا برای احیای داعش در این کشور پرده برداشت.

الحاج تأکید کرد که «نیروهای آمریکا در حال انتقال عناصر داعش از سوریه به عراق هستند و برای نیروهای امنیتی معلوم و مسجل است که تروریست‌ها به عراق منتقل می‌شوند».

وی به پایگاه خبری المعلومه گفت که عناصر داعش از طریق بالگردهای «شینوک و آپاچی» آمریکا از سوریه به عراق منتقل می‌شوند؛ چرا که نیروهای آمریکایی به عناصر داعش نیاز دارند.

این کارشناس عراقی ادامه داد: «آمریکا در تلاش است که تصویر دیگری از مسئله باقی ماندن نیروهای خود در عراق و حتی در سوریه ارائه کند».

وی با تأکید بر اینکه آمریکا می‌کوشد تروریست‌ها را وارد عراق کند، گفت: «برخی مناطق بیابانی غربی همچنان تحت سیطره آمریکایی‌ها قرار دارد و نیروهای امنیتی نیز قادر نیستند بر آن مسلط پیدا کنند».

الحاج با اشاره به اینکه این مناطق به ویژه مناطق «القذف و حوران» گستردگی زیادی دارند، تصریح کرد که هیچ کنترلی بر این مناطق نیست و همین مسئله باعث شده است که «آمریکایی‌ها از آن در آموزش و سازماندهی مجدد داعش برای انتقال آن به مناطق آغاز عملیات مجرمانه استفاده می‌کنند».

در تأیید اظهارات الحاج، «علی الصطوف» عضو پارلمان سوریه نیز گفت که نیروهای آمریکایی در حال قاچاق فرماندهان داعش از سوریه به یک منطقه نامعلوم هستند.

الصطوف با تأکید بر اینکه «واشنگتن در تلاش است که از عناصر داعش برای تکمیل طرح تجزیه‌طلبانه خود در منطقه استفاده کند»، اعلام کرد که از چند ماه پیش، دهها فرمانده داعش از سوریه به سایر مناطق فرستاده شدند تا در نبردهای بعدی از آنان استفاده شود».

وی در پایان خاطر نشان کرد که این برای نخستین بار نیست که آمریکا عناصر داعش را از یک منطقه به منطقه دیگر انتقال می‌دهد و در واقع طرح آمریکا مبتنی بر جنگ نیابتی است.

ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا به همراه نیروهای دموکراتیک اخیرا در منطقه «الباغوز» واقع در استان دیرالزور سوریه به توافقی با عناصر داعش دست یافتند تا این عناصر به دیگر مناطق منتقل شوند.

روز گذشته 50 کامیون از ائتلاف آمریکا دو هزار نفر را که بیشتر آنان عناصر داعش و خانواده‌هایشان بودند از منطقه الباغوز خارج کرد و به مکان نامعلومی انتقال داد.

گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه»  امروز پنجشنبه اما اعلام کرد که شامگاه چهارشنبه مشاهده کرده است که کامیونهای مذکور از خاک سوریه به سمت عراق حرکت کرده بودند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین