|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۲۵۲۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۰
رئیس هئیت انتقال زندانیان افغانستان گفت: براساس قرارداد استرداد مجرمین تاکنون 1280 زندانی افغان از ایران به کشور منتقل شدند.
 رئیس هئیت انتقال زندانیان افغانستان گفت: براساس قرارداد استرداد مجرمین تاکنون 1280 زندانی افغان از ایران به کشور منتقل شدند.

به گزارش فارس، «عزیز احمد سرباز» رئیس هئیت انتقال زندانیان افغانستان گفت: براساس قرارداد استرداد مجرمین تاکنون 1280 زندانی افغان از ایران به کشور منتقل شدند.

وی تاکید کرد: این افراد که دارای اتهامات مختلفی هستند براساس قراردادی که 11 سال پیش میان ایران و افغانستان در زمینه تبادل زندانیان امضا شده، به کشور منتقل شدند.

سرباز در ادامه گفت: در ابتدای این انتقال ایران 16 زندانی تبعه افغان را که در زندانهای این کشور حضور داشتند را در مقابل 14 زندانی ایرانی به افغانستان منتقل کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 5 هزار زندانی افغان در زندان‌های ایران حضور دارند، تصریح کرد: این زندانیان براساس خواست و اراده خود این افراد به کشورهای متبوع خود منتقل می‌شوند.

سرباز ادامه داد: قرار است در سال آینده 2 هزار از زندانیان افغان که در ایران حضور دارند به افغانستان برگرداننده شوند.

وزیر امور مهاجران افغانستان اعلام کرده است که در حال حاضر ایران میزبان بیش از 2 و نیم میلیون مهاجر افغان است.

به گزارش فارس، ایران خدمات عمده ای برای مهاجران افغان طی بیش از 40 سال حضور این افراد در ایران از جمله آموزش رایگان و کار فراهم کرده است و این موضوع را بسیاری از سازمان های مهاجرت نیز تایید کردند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین