|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۲۵۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۴
مدیرعامل شرکت تعاونی نظام مهندسی ساختمان خراسان‌رضوی از مرگ 25 شهروند مشهدی بر اثر گودبرداری غیراصولی در شش ماهه نخست امسال خبر داد.
احسان قاسمیان در نشست خبری مشترک با معاون آموزش و پیشگیری آتش‌نشانی مشهد با موضوع بررسی علل وقوع حوادث ساختمانی و راهکارهای پیشگیری از وقوع آن گفت: در نیمه نخست امسال 37 ریزش در اثر گودبرداری غیراصولی در سطح شهر اتفاق افتاد که بر اثر آن 25 نفر جان خود را از دست داده و 25 نفر مجروح شدند.

وی افزود: ریزش‌هایی که بر اثر گودبرداری غیراصولی انجام شده، معمولا در ساختمان‌های کوچکتر که بدون هماهنگی با سازمان نظام مهندسی ساخته شده رخ می‌دهد و ناشی از اجرای سازه نگهبان غیراصولی و سنتی بوده است.

وی با اشاره روز آتش‌نشان و نقش آتش‌نشانی در ارتقاء ایمنی و امنیت و به حداقل رساندن مشکلات ساختمانی اظهارکرد: برای داشتن ایمنی بیشتر ساختمان و پیشگیری از وقوع حوادث ساختمانی، نظام مهندسی باید ارتباط بیشتری با آتش‌نشانی داشته باشد.

قاسمیان ادامه‌داد: عدم استحکام سازه‌ها همواره موجب بروز مشکلاتی می‌شود و مرگ شهروندان بر اثر گودبرداری غیراصولی و عدم رعایت ضوابط اصولی در ساخت و سازها حادثه تلخی بوده که می‌توان با رعایت اصول گودبرداری از بروز این‌گونه حوادث جلوگیری کند.

وی بحث آموزش شهروندان در رعایت استانداردهای ساختمانی را موضوعی مهم دانست و گفت: آموزش به اقشار مختلف باید متناسب با سنین و براساس حوادث باشد و نظارت بر وسایل ایمنی منازل و نیز ساخت و سازها باید به طور منظمی در دوره معین صورت بگیرد.

مدیرعامل شرکت تعاونی نظام مهندسی ساختمان خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: متاسفانه آموزش شهروندان درباره رعایت استانداردهای ساختمانی بسیار ضعیف بوده که عمده‌ترین دلیل آن نبود امکانات لازم است.

وی ادامه‌داد: در راستای اجرای آموزش‌های لازم در میان اقشار مختلف کلاس آموزشی مهندسان شرکت تعاونی نظام مهندسی ساختمان استان در هفته آینده برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین