|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۲۵۲۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴
معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: سفر امیررضا خادم به استان‌ها براساس وظیفه قانونی‌اش بوده است.
 معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: سفر امیررضا خادم به استان‌ها براساس وظیفه قانونی‌اش بوده است.

به گزارش فارس، محمدرضا داورزنی در مورد جلسه امیر رضا خادم با هیات‌های کشتی و اینکه آیا این کار مدیریت از سوی وزارت ورز است یا خیر اظهار داشت: این موضوع ارتباطی به وزارت ورزش ندارد. خادم معاون پارلمانی وزارت ورزش است و وظیفه دارد به استان‌ها سفر کند. مسئولیت استان‌های کشور با خادم است. ما هنوز زمان ثبت نام برای انتخابات کشتی را اعلام نکردیم و زمانی که اعلام شود او می‌تواند از ظرفیت‌های خودش استفاده کند. اگر ثبت نام کند، از سمت خود استعفا می‌دهد. البته هنوز مشخص نیست که چه کسانی حضور خواهند داشت. اگر منطور این است که چرا به استان‌ها می‌رود، وظیفه قانونی‌اش را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: در ایام دهه فجر علاوه بر وزیر ورزش، معاونان وزارتخانه نیز طی تقسیم بندی‌هایی که شده بود، برای پیگیری پروژه‌ها به استان‌ها سفر کردند. اینجا بحث قانونی است که اتفاق افتاده است.

وی در مورد اینکه اهالی کشتی معتقدند این سفرها مهندسی شده است، گفت: نه اینطور نیست. اگر در استانی یک فردی یا هیاتی بگوید که وزارت ورزش ما را تحت فشار قرار داد که به چه کسی رای دهیم و به چه کسی ندهیم. اصلا چنین اتفاقی نیفتاده است. هیات‌ها حق قانونی دارند و می‌توانند از آن استفاده کنند. هرکسی می تواند کاندید شود، اما این مجمع است که رای می‌دهد. به هیچ عنوان درست نیست که بگویند وزارت ورزش روی فرد خاصی نظر دارد و می خواهد کار دیگری را انجام دهد.

معاون وزیر ورزش عنوان کرد: از هفغه آینده مجامع انتخاباتی فدراسیون‌ها آغاز می‌شود و تا پیش از پایان سال 8 مجمع را برگزار می‌کنیم، اما در مورد کشتی هنوز ثبت نامی صورت نگرفته و تاریخ انتخابات هم است. هر موقع اعلام شد اگر از همکاران ما در وزارت ورزش هم باشد، از سمت خود استعفا خواهد داد. وزارت ورش در این کار کاملا بی طرف است. روسای هیات‌ها هم کارمند وزارت ورزش نیستند که بخواهند از ما دستور بگیرند. خودشان بررسی کرده و رای می‌دهند.

وی در مورد اینکه ظاهرا سایه رسول خادم هنوز در کشتی وجود دارد، گفت: در مورد افراد نباید اینطور صحبت و قضاوت کنیم. رسول خادم از سرمایه‌های ورزش کشور است و مدت ها زحمت کشتی کشور را کشیدند. حفظ حرمت او برای همه ما واجب است. این صحبت‌ها اجحاف در حق اوست.

داورزنی در مورد اینکه تنیس روی میز پیشرفت زیادی کرده ، اما تنیس اینطور نبوده است، گفت: چون دوستان تنیس اینجا نیستند، نمی‌توان قضاوت کرد. مجمع این فدراسیون هم به زودی برگزار خواهد شد.

وی در مورد اتفاقاتی که در هندبال افتاده است، گفت: خود ما هم از اتفاقی که در هندبال افتاده گله مند هستیم. طبق دستور وزیر ورزش خودم به دفتر مشترک امور فدراسیون‌ها اعلام کردیم که این زد و خورد را پیگیری کنند و قطعا با کسانی که دنبال آشوب هستند، برخورد خواهیم کرد. به فدراسیون هم گفتیم در کمیته انضباطی با این موارد حتما برخورد کند.

وی در مورد اینکه رشته‌هایی مانند کبدی و تیراندازی از عدم اعزام‌شان به مسابقات آسیایی گلایه داشتند، گفت: این از حوزه اختیارات فدراسیون‌ها است. اعزام‌هایی که صورت می‌گیرد، مبتنی بر خرد فنی و جمعی است. در رشته‌های تیمی کادرفنی تشخیص می‌دهد. باید بپذیریم که وقتی مسئولیت فنی را به شخصی می‌دهیم باید آزادی عمل هم داشته باشد. اگر هرکسی که خودش را شایسته تیم ملی ببیند آن وقت باید یک تیم 60، 70 نفره داشته باشیم! یکی از سخت ترین کارها انتخاب نفرات برای تیم است و خود ما این موارد را تجربه کرده‌ایم.

معاون وزیر ورزش و جوانان در مورد اینکه وریا غفوری به خاطر موضوعی که در صفحه شخصی اش نوشته بود به وزارت ورزش احضار شده است، گفت: اصلا پستی که می‌گویید را خودم ندیده‌ام و ما هم او را احضار نکردیم.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود علی نژاد را به عنوان دبیرکلی کمیته ملی المپیک پیشنهاد داده‌اید گفت: در این زمینه خود کمیته تصمیم گیری می‌کند. در اساسنامه جدید رئیس کمیته پیشنهاد می‌دهد و هیات اجرایی تصویب می‌کند. یکی از کسانی که در گذشته مطرح بود، علی نژاد بود و اما تا جایی که اطلاع دارم او در مجمع انتخاباتی ووشو شرکت می‌کند.

وی در مورد اینکه فرجی مجوز گرفت یا خیر، گفت: نه هنوز نگرفته است.

داورزنی در مورد اینکه برای وزنه برداری سرپرست انتخاب می‌شود یا خیر، گفت:‌ اگر تا زمان مدیریت او که تاریخ اول اریبهشت است فرایند انتخابات انجام نشود سرپرست انتخاب می‌شود. در حال حاضر تا شنبه آینده فرصت ثبت نام برای این فدراسیون وجود دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین