|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۲۵۲۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۹
یک مسئول بلندپایه نظامی اماراتی روز پنجشنبه گفت که کشورش در جریان نمایشگاه بین المللی دفاعی «ایدکس وناودکس 2019» در ابوظبی،20 میلیارد درهم (حدود 5 میلیارد و 450 میلیون دلار) قرارداد نظامی امضا کرده است.
یک مسئول بلندپایه نظامی اماراتی روز پنجشنبه گفت که کشورش در جریان نمایشگاه بین المللی دفاعی «ایدکس وناودکس 2019» در ابوظبی،20 میلیارد درهم (حدود 5 میلیارد و 450 میلیون دلار) قرارداد نظامی امضا کرده است.

به گزارش رویترز، «راشد الشامسی» سخنگوی شرکت آیدکس (صنایع بین المللی دفاعی) که خود زیرمجموعه شرکت ملی نفت ابوظبی (آدنوک) است، این خبر را اعلام کرده است.

نیروهای مسلح امارات، از مجموع قراردادهای منعقد شده با شرکت های نظامی، حدود یک میلیارد و 600 میلیون دلار را با شرکت های «ریتون» آمریکا و شرکت «جی. اس سی. های بریسیجین» روسیه امضا کرده است.

براساس این قرارداد، قرار است که شرکت روسی قطعات یدکی و تعمیر سیستم موشک کورنیت را در اختیار امارات قرار دهد.

از سوی دیگر «مجموعه شرکت نظامی توازن» امارات با موسسه پژوهشی «نامی» روسیه برای سرمایه گذاری در شرکت خودروسازی «اوروس» را به امضا رسانده است.
براساس این قرارداد، مجموعه نظامی توازن امارات، مالکیت 36 درصد از شرکت خودروسازی اوروس را می خرد، به گونه ای که اماراتی ها طی سه سال 110 میلیون یورو در این شرکت روسی سرمایه گذاری خواهند کرد.
در موردی مشابه عربستان سعودی نیز در حاشیه این نمایشگاه در ابوظبی، قراردادی با شرکت «روستیخ» روسیه برای تولید تفنگ های «آ کا – 103 کلاشینکف» را در داخل عربستان امضا کرده است.
همچنین سرلشکر «فهد ناصر الذهلی» سخنگوی نمایشگاه نظامی ناودکس گفت: در این نمایشگاه قراردادهایی برای خرید کشتی های چند منظوره با تعدادی از شرکت های خارجی برای به کارگیری آن در نیروی دریایی امارات به امضا رسید.
در چهاردهمین نمایشگاه آیدکس و پنجمین نمایشگاه ناودکس 2019 ابوظبی که از سال 1993 میلادی، هر دو سال یکبار برگزار می شود، یکهزار و 300 شرکت بین‌المللی تخصصی حوزه صنایع دفاعی شرکت داشتند.
در این دوره از نمایشگاه که از روز یکشنبه گذشته (28 بهمن) آغاز و امروز (پنجشنبه) به کار خود پایان می دهد، شرکت های نظامی و دفاعی معتبر از کشورهای مختلف مانند «روستیخ» روسیه، شرکت «لاکهید مارتین»، «بوئینگ»، «ریتون» آمریکا و شرکت تالیس فرانسه حضور داشتند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین