|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۲۵۲۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳
محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به همکاری دولت و مجلس برای حل مشکل مهارت‌افزایی جوانان، گفت: مهارت‌افزایی بین جوانان در عرصه‌های گوناگون کامل نیست و به همین دلیل عمده بیکاران افرادی هستند که مهارت کافی ندارند.پروژه‌هایی که پشت آن اشتغال جدید باشد مورد حمایت قرار می‌گیرد. به دلیل این‌که در گذشته پرداخت وام‌های خوداشتغالی به اشتغال واقعی منجر نشد و یک پول‌پاشی در کشور بود، این بار کنترل‌های دقیقی را انجام می‌دهیم که این پروژه‌ها به اشتغال واقعی و پایدار ختم شود.
 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به همکاری دولت و مجلس برای حل مشکل مهارت‌افزایی جوانان، گفت: مهارت‌افزایی بین جوانان در عرصه‌های گوناگون کامل نیست و به همین دلیل عمده بیکاران افرادی هستند که مهارت کافی ندارند.

به گزارش فارس، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظهر امروز در مراسم کلنگ زنی پتروشیمی کیمیا در اندیمشک با اشاره به این‌که خوزستان پیشانی ایران در دوران جنگ بود، اظهار کرد: در خوزستان و کشور با مشکلات متعددی مواجه هستیم. ایران یک کشور جوان است. در سال ۵۷ حدود ۱۶۰ هزار نفر در دانشگاه‌ها تحصیل می‌کردند و امروز ۴.۵ میلیون دانشجو درحال تحصیل هستند و نیازمند کار و اشتغال در پایه تحصیلی مرتبط هستند.

وی افزود: با بیکاری قابل ملاحظه‌ای از جوانان دانش‌آموخته دانشگاهی مواجه هستیم.
همچنین جمعی از جوانان که به دلایلی از رفتن به دانشگاه محروم می‌شوند نیز نیازمند کار و اشتغال هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به همکاری دولت و مجلس برای حل مشکل مهارت‌افزایی جوانان، عنوان کرد: مهارت‌افزایی بین جوانان در عرصه‌های گوناگون کامل نیست. عمده بیکاران افرادی هستند که مهارت کافی ندارند. مجلس در سال ۹۶ قانون بسیار خوبی را برای مهارت‌افزایی تصویب کرد و یک شورای عالی برای هماهنگی بین نظام آموزشی و سازمان فنی‌وحرفه‌ای به منظور حل مشکل مهارت‌افزایی دانش‌آموختگان مشخص کرد.

وی افزود: نظام سلطه با هدف‌گذاری علیه ما در حال کار است و منابع ارزی کشور، تبادل سرمایه و نیروی انسانی ماهر را محدود می‌کند. هدف دشمن افزایش مجموع نارضایتی در کشور است.

شریعتمداری با اشاره به کلنگ‌زنی پتروشیمی اندیمشک، اظهار کرد: این پروژه در اوج نقص ما در سرمایه گذاری انجام می‌شود. قرار بود بر اساس قانون برنامه پنج‌ساله ششم در سال ۷۷۰ هزار میلیارد ریال در کشور سرمایه گذاری انجام شود که رشد اقتصادی متوسط ۸ درصد ایجاد شود. اگر محقق شود هر سال ۰.۸ درصد نرخ بیکاری در کشور کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: با فشار نظام سلطه رشد اقتصادی کشور از ۸ درصد مدنظر کاهش پیدا می‌کند و در سال جاری به حدود یک درصد کاهش پیدا کرد، در سال گذشته هم رشد اقتصادی ۳.۶ درصد بود و باعث می‌شود نرخ بیکاری کاهش پیدا نکند.

میزان درخواست اشتغال بیش از اشتغال ایجاد شده است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که درخواست به اشتغال بالاتر از اشتغال ایجاد شده است، عنوان کرد: وام ۱.۵ میلیارد دلاری با نرخ ۴ درصد برنامه‌ریزی شد، تا کنون ۷۵۰ میلیون دلار آن در کشور توزیع شد و مرحله دوم شروع شد و قسط اول آن دیشب واریز شد. مجددا مرحله دوم را برای ۷۵۰ میلیون دلار دوم آغاز کردیم.

وی گفت: ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان یعنی معادل نیمی از بودجه عمرانی کل کشور در روستاها، شهرها و بخش‌های زیر ۱۰ هزار نفر توزیع می‌شود. هیچ محدودیتی در پرداخت منابع وجود ندارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان‌ این‌که کنترل‌های دقیقی در پرداخت وام و وضعیت پروژه‌ها صورت می‌گیرد، عنوان کرد: پروژه‌هایی که پشت آن اشتغال جدید باشد مورد حمایت قرار می‌گیرد. به دلیل این‌که در گذشته پرداخت وام‌های خوداشتغالی به اشتغال واقعی منجر نشد و یک پول‌پاشی در کشور بود، این بار کنترل‌های دقیقی را انجام می‌دهیم که این پروژه‌ها به اشتغال واقعی و پایدار ختم شود.

شریعتمداری با اشاره به این‌که تولیدات محصولات پتروشیمی در این چهل سال انقلاب از یک میلیون تن به بیش از ۶۰ میلیون تن رسید، اظهار کرد:در زمان پیروزی انقلاب اسلامی تنها یک مرکز درمانی بیمارستانی و چند مرکز معدود متعلق به سازمان تامین اجتماعی به صورت ملکی در کشور وجود داشت، درحالی‌که امروز در ۳۷۰ نقطه کشور مرکز درمانی وجود دارد و بیش از ۸۰ بیمارستان و تعداد زیادی درمانگاه و کلینیک تخصصی در کشور است.

وی افزود: جمعا ۶ میلیون نفر از پشتیبانی سازمان تامین اجتماعی در چهل سال پیش استفاده می‌کردند، اما امروز ۴۲‌.۵ میلیون نفر در کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند. پوشش بیمه‌ای پس از انقلاب با رشد ۶.۲ درصد دارای رشد غیرقابل انکاری است.

شهید رجایی آغازگر بیمه روستایی بود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که شهید رجایی آغازگر بیمه روستایی بود، عنوان کرد: صندوق بیمه روستاییان و عشایر را در کشور تاسیس کردیم و تا امروز یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از روستایی‌ها تحت پوشش این بیمه قرار گرفتند و چند هزار روستایی در کشور از مزایای این صندوق بیمه روستایی درحال استفاده هستند.

وی گفت: برای پوشش بیمه‌ای در روستاهای کشور ۲ میلیون ۵۰ هزارنفر بیشتر باقی نمانده است که با تحت پوشش قراردادن آن‌ها می‌توانیم ادعا کنیم در روستاهای کشور هیچ فردی نیست که تحت پوشش بیمه‌های تامین اجتماعی و دولتی نباشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین