|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۲۵۲۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱
روزنامه آمریکایی "واشنگتن پست" نوشت که همپیمانان اروپایی آمریکا درخواست واشنگتن برای ماندن در سوریه را رد کرده‌اند.
 روزنامه آمریکایی "واشنگتن پست" نوشت که همپیمانان اروپایی آمریکا درخواست واشنگتن برای ماندن در سوریه را رد کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه آمریکایی "واشنگتن پست"، با نزدیک شدن به موعد نهایی برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، همپیمانان اروپایی آمریکا مجدداً درخواست واشنگتن برای ماندن نیروهایشان در شمال شرق سوریه برای پر کردن شکافی که پس از خروج نیروهای آمریکایی به وجود می‌آید، رد کردند.

این روزنامه آمریکایی به نقل از یکی از مسئولان برجسته در دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نوشت: متحدان اروپایی به اتفاق به آمریکا گفته‌اند که اگر شما خارج شوید ما نیز در سوریه نخواهیم ماند.

فرانسه و انگلیس به همراه آمریکا کشورهایی هستند که در سورریه نیروی زمینی دارند و  "در مبارزه با گروه تروریستی داعش" مشارکت دارند و این سه کشور در آموزش، امدادرسانی‌های لجستیکی و ارائه اطلاعات به نیروهای سوریه دموکراتیک نقش به سزایی ایفا می‌کنند.

طبق نوشته این روزنامه آمریکایی، ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد که به خاطر سیاست دونالد ترامپ در قبال سوریه دچار سردرگمی شده است.

در همین راستا، جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس گفت: امکان جایگزینی نیروهای آمریکایی با نیروهای انگلیسی در سوریه وجود ندارد.

درخواست دولت آمریکا از متحدان اروپایی از جمله آلمان تشکیل یک نیروی ناظر  و گشت‌زنی در منطقه امن در ۲۰ مایلی خاک سوریه است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین