|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۲۵۲۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴
این یادداشت در حالی افشا شده که "دونالد ترامپ" و "کیم جونگ اون" رهبر کره‌شمالی قرار است هفته آینده برای دومین بار با هدف خلع سلاح هسته‌ای کره‌شمالی به صورت مستقیم در ویتنام دیدار کنند.
یک مقام ارشد کره‌شمالی در یادداشتی تاکید کرده که به دلیل کمبود مواد غذایی در این کشور، جیره غذایی مردم کشورش تقریبا به نصف کاهش یافته است.

به گزارش عصرایران، وب سایت شبکه خبری" ان بی سی" آمریکا با اعلام این خبر نوشت به یادداشتی دست یافته که سفیر کره‌شمالی در سازمان ملل خطاب به برنامه غذای سازمان ملل نوشته و در آن از این سازمان خواسته به کره‌شمالی کمک کند. بر اساس این گزارش، "کیم سونگ" سفیر کره‌شمالی در سازمان ملل در این یادداشت تاکید کرده که به دلیل خشکسالی و تحریم‌های بین‌المللی، کشورش با کمبود شدید مواد غذایی مواجه است.

این مقام کره‌ای تاکید کرده تحریم‌های "غیرقانونی و حشیانه" باعث شده دولت پیونگ یانگ در واردات مواد کشاورزی لازم به کشور با مشکل مواجه شود و در کنار این مسئله، خشکسالی باعث شده بسیاری از محصولات تولیدی کشاورزی از بین برود.

این مقام کره‌شمالی افزوده به دلیل کمبود مواد غذایی در ماه ژانویه سال جاری جیره غذایی روزانه هر خانواده کره‌ای از ۵۵۰ گرم به ۳۰۰ گرم کاهش یافته است.

این یادداشت در حالی افشا شده که "دونالد ترامپ" و "کیم جونگ اون" رهبر کره‌شمالی قرار است هفته آینده برای دومین بار با هدف خلع سلاح هسته‌ای کره‌شمالی به صورت مستقیم در ویتنام دیدار کنند.

ایالات متحده آمریکا امیدوار است با تشدید فشارهای اقتصادی و تحریمی، دولت پیونگ‌یانگ را به کنار گذاشتن برنامه هسته‌ای و خلع سلاح وادار سازد. برخی کارشناسان و ناظران به "ان‌بی‌سی" گفته‌اند هشدار اخیر سفیر کره‌شمالی در سازمان ملل ممکن است تاکتیکی سیاسی و تبلیغاتی در آستانه دور جدید گفتگوهای مستقیم رهبران کره‌شمالی و آمریکا باشد. برنامه غذای سازمان‌ملل در واکنش به این یادداشت سفیر کره‌شمالی اعلام کرده که قادر نیست ادعاهای مطرح شده در آن را راستی آزمایی کند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین