|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۰
کد خبر: ۲۵۲۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲
هر اتفاقی بیفتد قانون فصل الخطاب است که قانون اساسی و قوانین فرادستی ما هم می‌گوید که همه باید در کشور به صورت یکسان از مزایای رفاهی، عمرانی، معیشتی و ... برخوردار باشند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ایران در عرصه بین المللی زمامدار صلح است، گفت: ما بعد از جنگ تحمیلی دیگر نجنگیده‌ایم، اما روز به روز مولفه‌های امنیت ملی را ارتقاء داده‌ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛ حشمت الله فلاحت پیشه روز پنج شنبه در اجلاسیه شهدای کارمند استان کردستان از سری برنامه‌های کنگره ملی ۵۴۰۰ شهید استان که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، با عنوان اینکه ۵۴۰۰ شهید کردستان در اوج مظلومیت شهید شدند، اظهار کرد: باید درس بگیریم از کسانی که در زمانی که ایران مظلوم بود پای نظام ایستادند و باعث شدند امروز ایران اقتدار لازم را در دنیا داشته باشد.

وی افزود: در زمانی که جنگ به ایران تحمیل شد ۳۶ کشور بزرگ دنیا دشمن ما را تجهیز و از او حمایت‌های مالی، تسلیحاتی و سیاسی می‌کردند .

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: بیش از ۳۰ کشور دنیا صدام را مجهز به بمب شیمیایی کردند و حداقل ۳۵۰ شرکت غربی و شرقی خلاف قوانین کشور خودشان و کنوانسیون‌های بین المللی، بمب و یا تجهیزات بمب شیمیایی را در اختیار او قرار داده بودند.

وی در ادامه تصریح کرد: شاخص‌های کلی توسعه و امنیت کشور در همه زمان‌ها تامین شده است و حتی شرایط امروز ما بسیار بهتر از زمان قبل از برجام است.

فلاحت پیشه گفت: امروز فقط ترامپ از برجام خارج شده است اما با بقیه دنیا می‌شود کار کرد. امروز تجارت ما با کشور عراق بسیار زیاد شده و این مسئله را جبران کرده است.

وی با بیان اینکه ۶۰ الی ۷۰ درصد مبادلات ما با کشور عراق افزایش یافته است، اعلام کرد: به صورت میانگین طی چند سال اخیر بیش از ۱۰ میلیارد دلار صادرات به کشور عراق داشته‌ایم و فقط ۶۰ میلیون دلار از این کشور واردات داشته‌ایم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: در زمان کنونی که درگیر تحریم‌ها هستیم باید یک بازبینی کنیم تا این شرایط به عاملی برای سوء استفاده برخی از افراد تبدیل نشود.

فلاحت پیشه در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه اعتقاد دارم اگر به مرزها برسیم حتی می توانیم با تحریم‌ها هم مقابله کنیم، گفت: در قالب برنامه ششم بعد از بیست و اندی سال، حق ایثار مناطق جنگ زده به رسمیت شناخته شده و امسال عملا اجرایی شد و حق مناطق مرزی را در قالب قانون لحاظ کردیم.  

وی ادامه داد: هر زمانی وحدت داشته‌ایم موفق بوده‌ایم، چون دشمنان ما می‌خواهند روی مشکلات داخلی ما سرمایه گذاری کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: امروز اگر همه ما گرفتار یک سری طمع‌های اقتصادی نشویم به راحتی می‌توانیم این دوران را هم پشت سر بگذرانیم .

وی تاکید کرد: هر اتفاقی بیفتد قانون فصل الخطاب است که قانون اساسی و قوانین فرادستی ما هم می‌گوید که همه باید در کشور به صورت یکسان از مزایای رفاهی، عمرانی، معیشتی و ... برخوردار باشند.

فلاحت پیشه با تاکید بر اینکه ایران در عرصه بین المللی زمامدار صلح است، گفت: ما بعد از جنگ تحمیلی دیگر نجنگیده‌ایم، اما روز به روز مولفه‌های امنیت ملی را ارتقاء داده‌ایم. امروز ایران جزو چند قدرت موشکی برتر دنیاست.

تجلیل از خانواده ۱۰ شهید کارمند استان کردستان و رونمایی از سه جلد کتاب با عنوان «منظومه ملکوت» نوشته مصطفی الله ویسیان در مورد زندگی نامه شهدای مخابرات، «راه افتخار» از پیمان رضایی در مورد زندگی نامه شهدای راه و شهرسازی و «سبک بالان» از کوهسار رسولی تبار زندگی نامه شهدای شرکت برق از جمله دیگر بخش‌های این مراسم بود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین