|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۶
کد خبر: ۲۵۲۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶
طبیعی بود که نتواند به طور کامل در ترکیب قرار بگیرد و بازی کند ولی با توجه به شرایط این بازیکن، او می‌تواند به زودی به ترکیب اصلی اضافه شود. البته باید مقداری از وزن خود را کم کند و طبیعتا در مورد این موضوع کادرفنی روی آن فکر خواهند کرد. جا دارد از آقای فتحی و خطیر بابت چنین خرید مناسب و باکیفیتی برای استقلال تشکر کنیم.
مربی سابق استقلال تهران که مدتی به عنوان عضو کمیته فنی در کنار این تیم حضور داشته می‌گوید از شروع نقل و انتقالات زمستانی فعالیت این کمیته منحل شد چرا که در بحث خرید بازیکنان هیچ مشورتی با آنها صورت نمی‌گرفت.

بهتاش فریبا در خصوص برد تیم فوتبال استقلال برابر پارس جنوبی جم گفت: بازی بسیار خوبی بود به خصوص در نیمه اول استقلال صاحب توپ و میدان بود و با توجه به سیستم 1-4-4 که در زمین پیاده شده بود در این سیستم نقش هافبک‌های کناری خیلی مهم است.  طبیعتا باید بازیکنانی در این پست باید بازی کنند که قدرت حمل و ارسال توپ داشته باشند و وقتی بازی به کنار کشیده می‌شود دو هافبک وسط بتوانند به خط حمله اضافه شوند و پاتوسی این وظیفه را به خوبی انجام داد و نشان داد که بازیکن قابلی است البته نه به خاطر اینکه گل زد. اولین گل که گل به خودی بود و گل دوم روی ارسال توپ بود.

او درباره عملکرد پاتوسی در بازی برابر پارس جنوبی افزود: من به گل‌های زده این بازی فکر نمی‌کنم نوع بازی پاتوسی مهم است که دارای مهارت‌های فردی بسیار بالا، قدرت حمل توپ، پاسکاری خوب است و خیلی خوب در 18قدم تیم حریف ظاهر می‌شود. طبیعی بود که نتواند به طور کامل در ترکیب قرار بگیرد و بازی کند ولی با توجه به شرایط این بازیکن، او می‌تواند به زودی به ترکیب اصلی اضافه شود. البته باید مقداری از وزن خود را کم کند و طبیعتا در مورد این موضوع کادرفنی روی آن فکر خواهند کرد. جا دارد از آقای فتحی و خطیر بابت چنین خرید مناسب و باکیفیتی برای استقلال تشکر کنیم.

فریبا درباره تفاوت چینش بازیکنان استقلال در این مسابقه نسبت به بازی برابر تراکتورسازی تبریز گفت: به نظر من در این بازی یکی از بهترین چیدمان‌ها در زمین انجام شد. روزبه چشمی در پست خودبازی کرد، پژمان منتظری هم همین طور که پژمان بسیار خوب بازی کرد، فضاهای هجده قدم را خیلی خوب پوشش داد و خوب حمل توپ کرد و پاس داد. دانشگر هم همین طور. به طور کلی مدافعان استقلال روز خوبی را سپری کردند. وریا که همیشه خوب ظاهر می‌شود. نورافکن هم از نظر فنی موفق بود و فقط باید در حمل توپ و پاس دادن دقت کند.

فریبا افزود: فرشید باقری را می‌توانیم یک هافبک تمام عیار حساب کنیم، بازیکنی که هم قدرت حمل توپ بالایی دارد، گام‌های بلندی دارد و خیلی خوب توپ‌گیری می‌کند. کنار این هافبک‌ها باید یک فورواردی بازی کند که قدرت نگه داشتن توپ در یک‌سوم زمین حریف را داشته باشد و منشا به دلیل خصوصیت حفظ توپ در جلوی دروازه حریف و اضافه شدن هافبک‌ها و مدافعان کناری هم به او اضافه می‌شوند و باعث می‌شود تعداد بازیکنانی که در هجده قدم زمین حریف ظاهر می‌شوند، بیشتر شود.

پیشکسوت استقلال درباره نحوه عملکرد تیم حریف اظهار داشت: تیم فوتبال پارس جنوبی هم بد بازی نکرد منتها پرسی که خط هافبک استقلال بر روی خط هافبک پارس جنوبی گذاشته بود باعث شد که تیم پارس جنوبی مالکیت توپ را از دست بدهد و استقلال حفظ توپ همیشگی خود را داشته باشند و طبیعی بود که تیم پارس جنوبی رو به بازی مستقیم بیاورند، چون دو گل دریافت کرده بودند و به جهت روحی نیز در سطح پایینی قرار داشتند با وجود اینکه استقلال یک ضربه پنالتی را هم از دست داد. پارس در این بازی مستقیم خطراتی را نیز بر روی دروازه استقلال ایجاد کرد و در نیمه دوم در 10-15 دقیقه آخر اگر خط دفاع استقلال یک مقدار جلوتر بازی می‌کرد می‌توانست خطرات سرزدن به دورازه را کمتر کنند. درباره تغییراتی که آقای شفر در ترکیب ایجاد کردند، شجاعیان وارد زمین شد او با قدرت حمل توپ و حفظ توپ و پاسکاری خوب موقعیت‌هایی را ایجاد کرد. اسماعیل گونکالوس هم که به تیم اضافه شد ولی الان خیلی نمی‌توانیم در مورد بازی او نظر بدهیم.

فریبا در ادامه خاطرنشان کرد: استقلال چند موقعیت را از دست داد از جمله دانشگر تک به تک با دروازه بان را به گل تبدیل نکرد، همچنین منشا یک موقعیت را از دست داد، گونکالوس شرایط خوبی درست کرد و می‌توانست گل بزند و یک پاس راحت به تبریزی داده بود. او با یک بغل پا توپ را به گل تبدیل می‌کرد و در هجده قدم حریف یک مقدار خودخواه عمل کرد. فشار روی بازیکنان زیاد بود و به همین دلیل عصبی شدند به خصوص تبریزی ولی نهایتا اگر کلی بخواهیم حساب کنیم استقلال بازی خوبی انجام داد، تیمی که دو گل به ثمر می‌رساند، یک پنالتی از دست می‌دهد، و چند موقعیت گلزنی را به گل تبدیل نمی‌کند این یعنی اینکه عملکرد بی نقصی داشته است. ایرادی که استقلال در هفته‌های اخیر پیدا کرده بود این بود که خیلی موقعیت گلزنی ایجاد نمی‌کرد و اینکه الان موقعیت پیدا می‌کند خیلی مهم است.

فریبا در پاسخ به این سوال که این ترکیب روز یکشنبه مقابل ذوب‌آهن جواب خواهد داد یا خیر بیان کرد: من فکر می‌کنم سیستم باید همین باشد. ذوب آهن از نظر روحی خیلی بالا است و تیم منصوریان کامبک مهمی انجام دادند و تعدادی بازیکن دارند که مصدوم هستند اما تاثیرگذار؛ مثل حسینی که وقتی حسینی به بازی آمد جریان بازی تغییر کرد. اگر این بازیکن اگر فیکس بازی کند طبق معمول جنگ وسط بین هافبک‌ها شکل می‌گیرد چون خط هافبک خوبی مانند حدادی‌فر و بوحمدان را دارد. در هر صورت من فکر می‌کنم که شاید خط دفاع ذوب آهن یک مقدار متزلزل باشد به خصوص در دفاع وسط و استقلال باید از همان نقطه حمله کند، امیدوارم بازی خوبی انجام دهند.

وی در خصوص تشویق وریا غفوری توسط هواداران در دقیقه 21 بازی و آیا این تشویق‌ها به نفع این بازیکن خواهد بود یا به ضرر او اظهار کرد: بازیکنی یک پنالتی را می‌زند و دروازه‌بان آن را می‌گیرد و در مقابل توسط هواداران تشویق می‌شود، این خیلی مهم است. همانطور که خود وریا گفته بود بحث او یک بحث سیاسی نبوده، بحث اقتصادی بوده و درست هم گفته و مردم دوران سختی را می‌گذرانند. هواداران استقلال حتی برای استادیوم آمدن هم با مشکل روبرو هستند. قیمت بلیت 20 هزار تومان است و در یک ماه حداقل پنج، شش بازی انجام می‌شود و فقط 120 هزار تومان هزینه بلیت باید پرداخت کنند و حداقل 200 هزار تومان هزینه رفت و آمد و خورد و خوراک باید پرداخت شود و شرایط سختی برای مردم است.

پیشکسوت استقلال در خصوص اینکه آیا وریا می‌تواند در مسیر اسطوره‌های استقلال همچون ناصر حجازی گام بردارد گفت: وریا فرد مودبی است و تا به حال کوچکترین مشکلی با او نداشتیم و خیلی با شخصیت و با اخلاق است و از نظر فنی قابل قبول است و می‌تواند در کنار بزرگان استقلال ماندگار شود.

بهتاش فریبا درباره اظهاراتی که درباره کمیته فنی صورت گرفته بود، توضیح داد: وقتی کمیته فنی تشکیل شد هیچ کدام از اعضا نگفتند که ما آمده ایم عضو کمیته فنی شویم آقای فتحی تنها سه بار با من در خصوص این موضوع با من تماس گرفت و با بقیه اعضا نیز در خصوص کمیته فنی تماس گرفته بودند. افرادی هم که عضو کمیته فنی شدند عقبه آنها کاملاً روشن و مشخص است و هیچ از این افراد سابقه منفی نداشتند و به نظر من انتخاب افرادی که توسط باشگاه صورت گرفت کاملا درست بود.

او ادامه داد: شش هفت ماه جلسات برگزار می‌شد در این هفت ماه سه بار خود آقای شفر حضور داشتند، اکثر جلسات دکتر خطیر هم حضور داشتد و تمام مسائل گفته شده در کمیته فنی مکتوب می‌شد و به امضا می‌رسید و یک نسخه از آن در اختیار آقای فتحی و دیگری در اختیار مظلومی قرار می‌گرفت. نه اینکه باشگاه بگوید چه مقدار جلسه باشد و ما خودمان تشخیص می‌دادیم که چه زمانی جلسه برگزار شود و جلسه آخر یک هفته مانده بود به بازی پدیده در آذر ماه.

فریبا بیان داشت: در جلسه آخر نقطه نظرات را در مورد نیم فصل اعلام کردیم که در آن امضا و تاریخ مشخص است و طبیعتا در همه جای دنیا تصمیم گیرنده نهایی سرمربی و مدیرعامل باشگاه است. ما بر حضور یک هافبک بازیساز، یک فوروارد تمام عیار، یک مربی جوان در کنار آقای شفر تاکید داشتیم و در مورد مربی هیچ وقت اسمی اعلام نکرده بودیم. باشگاه هم به دنبال این مسائل رفت ولی در این میان یک خلعی به وجود آمد. 50 روز فوتبال تعطیل بود، 15 روز استقلال تعطیل کرد و 10 روز هم در ترکیه اردو بودند طبیعی بود ما در این فاصله اصلا بحثی نبود که درباره آن توضیحی بدهیم و جلسه‌ای برگزار کنیم.

او اضافه کرد: شما این را می‌دانید تیم‌های بزرگ دست روی یک بازیکن بگذارند، به یکباره قیمت او پنج برابر می‌شود. به همین دلیل باشگاه در نظر گرفت در سکوت و خفا بازیکنان را خریداری کند و حداقل خواسته ما این بود که حداقل در جریان قرار بگیریم. وقتی اولین بازیکن را که فکر می‌کنم همین گونکالوس بود و ما بی اطلاع بودیم، خودمان جلسه‌ای برگزار کردیم و قرار گذاشتیم که دیگر کاری نداشته باشیم. چون قرار بر این باشد که کمیته فنی حضور داشته باشد اما نظری نداشته باشد به قول علی آقای پروین همان کشک است! ما آن زمان یعنی دو ماه و نیم پیش این کمیته را خودمان منحل کردیم و تصمیم گرفتیم این کمیته وجود نداشته باشد.

فریبا درباره انحلال کمیته فنی توضیح داد: به نوعی دلخوری هم به وجود آمد که حق بچه‌های کمیته بود به این دلیل که باشگاه حرمت ما را نگه نداشت. ما طی 5 6 ماهی که بودیم نه قراردادی امضا کردیم و نه پولی گرفتیم و فقط دو جعبه سوهان نصیب ما شد. آن هم یک بنده خدایی از قم آمده بود به باشگاه و چون آنجا بودیم به ما هم رسید. وگرنه اینکه به خاطر چشم داشت مادی حاضر به این کار شده باشیم کاملا اشتباه است. همه ما آمده بودیم که کمک کنیم چون تیم خودمان بود؛ تیمی که نزدیک 40 سال است در کنارش به عنوان بازیکن، مربی، مدیرفنی حضور داشتیم تیم ماست اما برعکس باشگاه ما همیشه حرمت باشگاه‌همان را حفظ کردیم. اطلاعاتی هم می‌دانیم که صلاح نیست در چنین شرایطی درباره آن صحبت شود ولی اینکه باشگاه یک تلفن به ما می‌زد و ما از آن اطلاع داشتیم اتفاق طبیعی بود؛ نمی‌خواستیم تایید کنیم یا رد کنیم اما درباره آن نظر می‌دادیم تا چهار صباح دیگر با اتفاقاتی مانند نیومایر و گرو مواجه نشویم.

عضو سابق کمیته فنی افزود: در حال حاضر و همیشه به عنوان یک هوادار کنار تیمم بوده‌ام و همیشه گفته‌ام اسم استقلال از تمام آدم‌هایی که امروز یا دیروز آمده‌اند و رفته‌اند بزرگتر است. هر کسی هم باشد می‌رود همانطور که ما رفتیم و مثلا خدابیامرز منصور پورحیدری، ناصر حجازی، رایکوف رفتند. همه می‌روند و این اسم استقلال است که می‌ماند و به این دلیل است که احترام باشگاه و مدیریت را حفظ کردیم و آنطور که باید چالش درست نکردیم و هنوز دوست داریم تیم‌مان قهرمان شود. با آقای فتحی تماس داریم اما درباره کمیته فنی صحبتی نداریم. دیگر هم فایده‌ای ندارد کمیته فنی تشکیل شود. در هر شرایطی دلمان می‌خواهد به تیم‌مان کمک کنیم و اگر اینطور هم نباشد به عنوان هوادار آرزوی قهرمانی داریم.

وی در پایان گفت: برای استقلال آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم همین روند را ادامه دهد و فاصله خود را با تیم‌های صدر جدول کمتر کند. اگر فاصله با صدر جدول کمتر باشد، در انتهای فصل و چهار بازی آخر که بازی های سختی نیز برای استقلال است یکی بازی با پدیده سه تا بازی باقی مانده روی کاغذ آسان‌تر است و تیم های دیگر مثل تراکتور، پرسپولیس و سپاهان سه بازی آخر سختی را پیش رو دارند و اگر اختلاف را با صدر جدول کم کنند سه، چهار بازی آخر تعیین کننده است و چون سه تیم که گفتم با هم بازی دارند و امکان دارد که امتیاز از دست بدهند.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین