|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۶
کد خبر: ۲۵۲۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰
آنالیز و بررسی جزئیات سرطان پستان ضمن برگزاری ۱۴ دوره کنگره، پیشرفت‌های خوبی در حوزه درمان به جامعه عرضه کرده است و فراموش نکنیم یکی از دلایلی که امروزه سرطان‌ها به شکلی کاملاً علمی و در سریع‌ترین زمان ممکن تشخیص داده شده و درمان می‌شوند، به دلیل ارتقای روش‌های تشخیص است.
رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: به مرحله‌ای رسیده‌ایم که می‌توانیم با افتخار اعلام کنیم مرگ‌ومیر در سرطان سینه‌ کمتر شده و امروز بیشترین تلاش و تمرکز ما بالا بردن کیفیت زندگی بیماران مبتلا است.

 دکتر محمد اسماعیل اکبری در چهاردهمین کنگره بین‌المللی سرطان پستان با اشاره به اهمیت بهبود کیفیت زندگی مبتلایان، اظهار کرد: لازم است بهبود کیفیت زندگی بیماری را که تحت درمان سرطان سینه است، علاوه بر توجه به بقای او، موردنظر قرار دهیم و اثرات سرطان را در زندگی‌اش به حداقل برسانیم.

رئیس چهاردهمین کنگره بین‌المللی سرطان پستان گفت: آنالیز و بررسی جزئیات سرطان پستان ضمن برگزاری ۱۴ دوره کنگره، پیشرفت‌های خوبی در حوزه درمان به جامعه عرضه کرده است و فراموش نکنیم یکی از دلایلی که امروزه سرطان‌ها به شکلی کاملاً علمی و در سریع‌ترین زمان ممکن تشخیص داده شده و درمان می‌شوند، به دلیل ارتقای روش‌های تشخیص است.

وی در ادامه از دستاوردهای مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه نظیر انتشار ماهنامه بین‌المللی، تربیت فلوشیپ جراحی سرطان پستان در دوره‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت و ارائه بالاترین میزان تحقیقات در این مرکز خبر داد و گفت: حفظ پستان مساوی با حفظ جان بیمار مبتلا است؛ ۱۴ سال پیش زمانی که در درمان سرطان سینه صحبت از حفظ سینه می‌شد، با اعتراضات فراوانی روبرو می‌شدیم، ولی امروز این مرکز با ارائه آمار جراحی‌های موفق خود با افتخار اعلام می‌کند از بسیاری از کشورهای اروپایی و پیشرفته در زمینهٔ جراحی پستان جلوتر است.    

اکبری با اشاره به مزایای روش رادیوتراپی حین عمل خاطرنشان کرد: امسال در این کنگره با ارائه پنج مقاله درباره رادیوتراپی حین عمل این روش علمی را در کشور نهادینه خواهیم ساخت.

وی افزود: رادیوتراپی حین عمل روشی است، علمی و فوق‌العاده که صد درصد به نفع بیمار است.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: کمتر از ۱۵ سال آینده بحث‌های جدیدی در درمان سرطان مطرح خواهد شد که در این تکنیک‌ها جراحی‌ها متأثر از بحث‌های اجتماعی و فردی خواهد بود؛ تا آن روز لازم است مسیر حرکت‌های علمی ما کاملاً هوشمندانه و بر این اساس تعیین شود.

اکبری گفت: در سراسر کشور دانش‌آموختگان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی حضور چشمگیر و مؤثری دارند که امیدوارم در آینده تعداد و خدمت این عزیزان گسترش و استمرار یابد.

در ادامه حمیدرضا میرزایی - دبیر علمی چهاردهمین کنگره بین‌المللی سرطان پستان نیز خلاصه‌ای از برنامه‌ها، پنل‌ها و سخنرانی‌های این کنگره را اعلام کرد و گفت: با توجه به شرایط موجود یکی از مسائلی که در این کنگره به آن پرداخته خواهد شد، مشکلات اقتصادی در حوزه بهداشت و سرطان و راه‌حل‌های مواجهه با آن خواهد بود.

وی  در ادامه سخنان خود از برگزاری کارگاه‌های مختلفی همچون ماموگرافی، جراحی و شیمی‌درمانی خبر داد.

بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، میرزایی با بیان این که یکی از مهم‌ترین موارد در درمان انواع سرطان‌ها، توجه و تکیه به کار گروهی است، به همکاری کمیته‌های علمی، گروه‌های مختلف رشته‌های تخصصی و انجمن‌های مختلف داخلی و خارجی در این کنگره به‌منظور تبادل دانش و تجربیات اشاره کرد.

 چهاردهمین کنگره بین‌المللی سرطان پستان یکم اسفندماه در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور اساتید برجسته داخلی و خارجی آغاز به کار کرد و تا روز جمعه سوم اسفندماه ادامه می‌یابد.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین