|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۲
کد خبر: ۲۵۲۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰
منچسترسیتی در حال حاضر شانس این را دارد تا فصل را با چهار جام به پایان برساند.
 منچسترسیتی خودش را آماده می کند تا در روز یکشنبه اولین جام فصل را تصاحب کند، جامی که می تواند همراه با سه جام دیگر نیز شود و برای اولین بار یک تیم انگلیسی به چهارگانه برسد. پپ گواردیولا پیش تر در بارسلونا سابقه فتح تمامی عناوین ممکن را داشته است. اما آیا او می تواند در سیتی هم به این موفقیت بزرگ برسد؟ در آستانه فینال جام اتحادیه مقابل چلسی، نگاهی می اندازیم به شانس های سیتی برای فتح چهارگانه.

جدال با چلسی اولین مسابقه از سری بازی های مهم سیتی در هفته های پیش رو است. من سیتی که 10 روز قبل در لیگ برتر، چلسی را شش تایی کرد، پیش از این مسابقه حساس، چهارشنبه 20 فوریه باید در لیگ قهرمانان کار خود را از سر گیرد. هر چند آنها روی کاغذ حریف خیلی سرسختی در اروپا ندارند.

سیتی اواسط مارچ باید در بازی برگشت لیگ قهرمانان به میدان برود و در این میان بازی با یونایتد در لیگ برتر هم وجود دارد که فعلاً برنامه آن تغییر کرده است چرا که هر دو تیم شهر منچستر به دور ششم جام حذفی راه یافته اند. در جام حذفی نیز سیتی کار خیلی سختی ندارد و 16 مارچ باید در ولز به مصاف سوانزی برود.

اما خستگی و فشردگی بازی ها چقدر می تواند روی عملکرد سیتی تاثیر بگذارد؟ سیتی تا پایان فصل فقط 11 بازی در لیگ برتر پیش رو دارد و رقابت در این لیگ آنقدر حساس و نزدیک شده است که شاید تا روز پایانی ادامه پیدا کند. این در حالی است که فصل قبل آنها یک ماه پیش از پایان لیگ، قهرمانی شان را قطعی کردند.

اما نکته اینجاست در صورتی که سیتی به فینال تمام جام ها برسد (از جمله فینال اتحادیه که به آن راه یافته است). 11 بازی دیگر تا پایان فصل به برنامه این تیم اضافه می شود که به این ترتیب مجموع بازی های فصل سیتی به 64 می‌رسد. شروع از 5 آگوست 2018 و پایان در فینال لیگ قهرمانان در 1 ژوئن 2019.

نکته حائز اهمیت در مورد ترکیب سیتی این است که شاید بازیکنان بیرون از زمین به خوبی ترکیب اصلی تیم نیستند. چرا که در این فصل از لیگ برتر، پپ گواردیولا از 21 بازیکن مختلف استفاده کرده است. عددی مشابه با برایتون. تنها وولوز آمار کمتری داشته و از 18 بازیکن در ترکیب خود استفاده کرده است.

البته شایان ذکر است که همین 21 بازیکن نیز به اندازه ای کیفیت دارند که در صورت مصدومیت 1-2 بازیکن، پپ جایگزین هایی برای ترکیب تیمش داشته باشد. ولی او باید امیدوار باشد ادرسون در ماه پیش رو مصدوم نباشد. چرا که در این پست ممکن است دچار مشکل شود. کلودیو براوو ذخیره ادرسون، تا پایان مارچ قادر به بازی نیست و در صورت مصدومیت ادرسون، سیتی باید از موریچ استفاده کند که در این فصل از لیگ برتر حتی یک دقیقه هم بازی نکرده است.

ضمن اینکه تجربه سال های قبل نشان داده مصدومیت بازیکنان تاثیرگذاری همچون آگوئرو و دی بروین در ترکیب سیتی بسیار اثر منفی گذاشته است. نوامبر در غیاب دی بروین و آگوئرو بود که سیتی اولین شکست فصل را در لیگ تحمل کرد. اما بعد از بازگشت این دو و درخشش آگوئرو و هتریک های اخیر او، سیتی فعلاً شرایط خیلی خوبی را تجربه می کند./نود
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین