|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۷
کد خبر: ۲۵۲۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۰
وزیر امور خارجه فرانسه گفته با ایران درباره شرایط مربوط به یک شهروند این کشور که ماه اکتبر در جزیره کیش دستگیر شده در تماس است.
 وزیر امور خارجه فرانسه گفته با ایران درباره شرایط مربوط به یک شهروند این کشور که ماه اکتبر در جزیره کیش دستگیر شده در تماس است.

به گزارش فارس، «ژان ایو لودریان»، وزیر امور خارجه فرانسه گفته با ایران درباره شرایط مربوط به یک شهروند این کشور که ماه اکتبر در جزیره کیش به دلیل امضای یک قرارداد غیرقانونی در امور معدنی دستگیر شده در تماس است.

به نوشته رویترز، «نلی ارین-کامبرول»، یک تاجر زن ۵۹ ساله برای انجام وظایف تجاری خود در زمینه واردات-صادرات به کیش سفر کرده بود و بازداشت او به حال، علنی نشده بود.

لودریان در جمع قانونگذاران فرانسه گفت: «او به جزیره کیش رفت که جزو خاک ایران است و فاصله چندانی با دوبی ندارد. او دستگیر شده و از ۲۱ اکتبر ۲۰۱۸ به دلیل امضای یک قرارداد غیرقانونی و انجام سفر غیرمجاز در زندان است.»

طبق نوشته رویترز، جزئیات مربوط به دستگیری این شهروند فرانسه اولین بار هفته گذشته افشا شد که دوست و همکار او به رسانه‌های محلی گفت وی به دلیل خرید غیرقانونی طلا بعد از سفر به کیش برای مذاکره بر سر یک قرارداد امور معدنی، بازداشت شده است.

دوست این شهروند فرانسوی مدعی شده مقام‌های ایرانی برای آزادی وی درخواست ۴۰ هزار یورو کرده است.

لودریان از ارائه جزئیات بیشتر درباره این پرونده خودداری کرده است.

وی درباره شهروند بازداشت‌شده فرانسوی گفت: «کارکنان بخش کنسولی توانسته‌اند چندین بار با ایشان دیدار کنند و درباره وضعیت وی بسیار نگران هستند.»

وزیر خارجه فرانسه گفت: «با خانواده ایشان و مسئولان ایرانی در تماس هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که وضعیت او، ضمن احترام به قوانین ایران، بهبود پیدا می‌کند.»
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین