|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۲۵۲۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۰
یک رسانه آمریکایی گزارش داده رئیس‌جمهور این کشور ممکن است امتیاز ویژه‌ای به رهبر کره شمالی داده و پایان جنگ کره را اعلام کند.
 یک رسانه آمریکایی گزارش داده رئیس‌جمهور این کشور ممکن است امتیاز ویژه‌ای به رهبر کره شمالی داده و پایان جنگ کره را اعلام کند.

به گزارش فارس، با نزدیک شدن به برگزاری دومین دیدار میان «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا و «کیم یونگ اون»، رهبر کره شمالی، گمانه‌زنی‌هایی مطرح شده‌اند مبنی بر اینکه ترامپ ممکن است برای مجاب کردن رهبر کره شمالی به موافقت با خلع سلاح هسته‌ای، امتیاز ویژه‌ای به او داده و پایان جنگ شبه‌جزیره کره را اعلام کند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس صدور چنین اعلانیه‌ای از سوی ترامپ را «تاریخی» دانسته و آن را همسو با دیدگاه‌های او در مخالفت با «جنگ‌های ابدی» توصیف کرده است.  

جنگ کره، جنگی بود که در سال ۱۹۵۰ میان کره شمالی با پشتیبانی چین و شوروی و کره جنوبی با حمایت ایالات متحده آغاز شد. این جنگ سال ۱۹۵۳ با اعلام ترک مخاصمه میان دو طرف پایان یافت. با این حال، وضعیت جنگ سرد میان دو طرف شدیدتر از گذشته ادامه یافت.

در جریان این جنگ، بمب‌افکن‌های آمریکایی تمامی شهرها و زیرساخت‌های کره شمالی را نابود کردند. پیونگ‌یانگ، این جنگ را یکی از دلایل خصومت آمریکا در طول ۷۰ سال گذشته دانسته و آن را توجیهی برای توسعه تسلیحات هسته‌ای و موشک‌های دوربرد قرار داده است.

آمریکا از طرف دیگر، قصد کره شمالی برای حمله به همسایه جنوبی را بهانه‌ای برای حضور گسترده نظامی در کره جنوبی قرار داده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین