|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۱
کد خبر: ۲۵۲۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۴:۲۰
معاون دبیرکل شورای عالی آموزش ‌و پرورش گفت: طرح رتبه بندی معلمان در یک دوره 25 ساله، در پنج مرحله هر یک در مدت زمان پنج سال اجرا می شود.
 معاون دبیرکل شورای عالی آموزش ‌و پرورش گفت: طرح رتبه بندی معلمان در یک دوره 25 ساله، در پنج مرحله هر یک در مدت زمان پنج سال اجرا می شود.

به گزارش ایرنا، احمد عابدینی روز چهارشنبه در نشست شورای روسای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در گچساران اظهار داشت: برای اجرای این طرح هر سال 30 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی بیان کرد: طرح رتبه بندی معلمان از سوی وزارت آموزش و پرورش پس از اصلاح به هیات دولت ارسال شده است.

این لایحه به منظور ایجاد ساز و کارهای لازم برای ارتقای شایستگی های حرفه ای، منزلت و مرجعیت علمی و اجتماعی معلمان و افزایش انگیزه در راستای ارتقای فعالیت‌های آموزشی و پرورشی آنان تهیه شده است.

با این نظام، رتبه های حرفه ای برای طبقه بندی معلمان در نظر گرفته می شود و بر اساس هر رتبه، ضرایبی در امتیازات شغل و شاغل و در نتیجه حقوق و مزایا برای آنان لحاظ می‌ شود.
معاون دبیرکل شورای عالی آموزش ‌و پرورش شایسته سالاری در انتخاب مدیران مدارس را از اولویت های جدی آموزش و پرورش ذکر کرد.
عابدینی افزود: براساس این طرح مدیر هر مدرسه باید حداقل پنج سال سابقه خدمت در مدرسه و سه سال معاونت مدرسه را داشته باشد.

وی قرار دادن مدیران مدارس در فهرست مدیران کشور در لایحه خدمات کشور را راهکاری برای انگیزه دادن به مدیران مدارس برای پیشبرد اهداف سند تحول بنیادین دانست.
معاون دبیرکل شورای عالی آموزش ‌و پرورش تفویض اختیار به استان ها را از دیگر برنامه های مهم پیش روی سند تحول بنیادین اعلام کرد.

وی بیان کرد: بخش عمده ای از دستورالعمل طرح جامع نظام مشاوره انجام شده و این طرح تا پایان سال جاری نهایی می شود.
عابدینی تاکید کرد: در این طرح همه مراحل استعدادیابی و هدایت تحصیلی پیش بینی شده است.
وی عنوان کرد: تدوین نظام اردوهای دانش آموزی درون شهری و برون شهری شامل اردوهای جهادی و تفریحی نیز از دیگر برنامه های در دست اجرا برای دستیابی به تحقق سند تحول بنیادین است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت:241 برنامه ملی و 56 برنامه استانی برای تحقق سند تحول بنیادین در این استان در دست اجراست.
هادی زارع پور افزود: حرکت از برنامه های مورد به سوی نگرش جامع،شایسته سالاری در انتخاب مدیران،خیزش از نگاه جزیره ای به سوی راهبردهای ایرانی اسلامی را از جمله برنامه های سند تحول بنیادین ذکر کرد.
استان کهگیلویه و بویراحمد دارای 158 هزار دانش آموز و 15 هزار نفر فرهنگی است.

**اصلاح شیوه نامه مدارس ماندگار ضروری است
نماینده شورای عالی مدارس ماندگار گفت:تصویب طرح اصلاح شیوه نامه اداره مدارس ماندگار در شورای عالی آموزش و پرورش ضروری است.
عبدالله محبی روز چهارشنبه در نشست شورای نمایندگان مدارس ماندگار منطقه پنج کشور که در مدرسه ماندگار ولایت گچساران برگزار شد، اظهار داشت: این طرح هم اکنون در کمیسیون معین وزارت آموزش و پرورش مطرح است.

وی با بیان اینکه هم اکنون 50 مدرسه ماندگار در کشور وجود دارد ادامه داد: 60 تا 70 درصد مدارس ماندگار کشور در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است و ثبت ملی بقیه مدارس در دست اقدام است.

محبی تصریح کرد:مدارس ماندگار هم از نظر ساختمان فیزیکی و هم دانش آموزان و معلمان اهمیت دارد زیرا افراد نخبه و مشهور هر منطقه بیشتر در این مدارس تحصیل کرده اند.
به گفته وی در صورت تصویب شیوه نامه مدارس ماندگار که به طور جامع تدوین شده است زمینه حفاظت از ساختمان ها و فرهنگ های ایرانی اسلامی به یادگار مانده در این مدارس به شکل اصولی فراهم خواهد شد.

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش ‌و پرورش نیز در این نشست گفت: مستند سازی تاریخچه و اطلاعات مدارس ماندگار در قالب کتابچه در دست تدوین است.

احمد عابدینی اضافه کرد: در این کتابچه 50 مدرسه ماندگار کشور معرفی می شوند.
وی ابراز داشت: انتخاب مدیران مدارس ماندگار باید از حساسیت خاصی برخوردار باشد زیرا در بیشتر موارد تجارب و انگیزه خدمت خدمات بیشتری نسبت تزریق اعتبار به همراه دارد.
معاون دبیرکل شورای عالی آموزش ‌و پرورش در مورد مرمت مدارس ماندگار از تصویب اعتبار ویژه برای نگهداری مدارس ماندگار با هماهنگی نوسازی مدارس خبر داد و افزود: مرمت این مدارس با مشارکت میراث فرهنگی انجام می شود تا روح سنتی آن حفظ شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: مدرسه ماندگار ولایت گچساران که تنها مدرسه ماندگار این استان است 73 سال سابقه فعالیت دارد.

هادی زارع پور اظهار داشت:این مدرسه دارای 25 اتاق و 10 هزار متر مربع مساحت است.
وی بیان کرد: بسیاری از افراد سرشناس استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله دکتر ملک حسینی پدر پیوند کبد ایران و همه نمایندگان ادوار مجلس این شهرستان در مدرسه ماندگار ولایت گچساران تحصیل کرده اند.

شورای مدارس ماندگار منطقه پنج کشور با حضور نمایندگان مدارس ماندگار استان های یزد، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و بوشهر برگزار شد.
شهرستان 124 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین