|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۲۵۲۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۰
پذیرش اعضای پیشین گروه تروریستی داعش علاوه بر آن که موضوعی اختلاف برانگیز بین مقام های کشورهای اروپایی است، در داخل این کشورها نیز به چالشی جدی برای سیاستمداران تبدیل شده است.
 پذیرش اعضای پیشین گروه تروریستی داعش علاوه بر آن که موضوعی اختلاف برانگیز بین مقام های کشورهای اروپایی است، در داخل این کشورها نیز به چالشی جدی برای سیاستمداران تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، در حالی که وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا طی جلسه روز دوشنبه در بروکسل، با درخواست رئیس جمهوری آمریکا برای بازگرداندن شهروندان داعشی بازداشت شده در سوریه به خاک خود، مخالفت کرده اند، وزیر کشور آلمان گفت این کشور می تواند برای پذیرش این افراد شروط سخت بگذارد.

به گفته وی در صورتی که هویت این افراد کاملا شفاف باشد و هیچ خطر امنیتی برای آلمان نداشته باشند، دولت این کشور می تواند آنها را بپذیرد.

«هورست سیهوفر» تاکید کرد این اقدام در هر حال باید با شروط ویژه انجام گیرد و تمام مسائل باید با جزئیات در محل و پیش از سوار شدن این افراد به هواپیما روشن شود.

وی با بیان این که سرنوشت کسانی که پیشتر عضو گروه تروریستی داعش بوده اند نباید نامشخص بماند افزود: باید برای هر کسی دقیقا مشخص شود که روند رسیدگی به اتهامات وی در آلمان چگونه پیش رفته است.

روز گذشته وزیر دفاع آلمان در گفت وگو با نشریه 'بیلد' بر لزوم بازگرداندن تروریست های آلمانی از سوریه و محاکمه آنها در این کشور تاکید کرد.
«اورسولا فون درلاین» افزود: به عنوان شهروندان آلمانی مسئولیت داریم که تروریست ها را به آلمان آورده و در اینجا محاکمه کنیم.

وی در خصوص امکان محاکمه تروریست های داعش افزود: این موضوع دو جنبه دارد، از یک سو نمی خواهیم این افراد آزادانه به کشور بازگردند و در واقع قصد پذیرش مجدد آنها را نداریم، از سوی دیگر برای جنایاتی که آنها در سوریه و عراق مرتکب شده اند، شاهد و مدرکی وجود ندارد، از این رو علیه آنها نمی توان اقامه دعوا کرد.

به گفته سخنگوی نیروهای دموکراتیک در شمال سوریه تا کنون 1300 اسیر خارجی داعش، به غیر از اسرای عراقی این گروه، به اسارت نیروهای دموکراتیک کرد سوریه درآمده‌اند. تعدادی از اعضای خارجی داعش در حین جنگ کشته شده و برخی خود را تسلیم کرده‌اند.

ترامپ شنبه در توییتی از 'آلمان، فرانسه، انگلیس و دیگر متحدان اروپایی' آمریکا خواست تا این افراد را تحویل بگیرند وگرنه 'مجبور خواهیم شد که آنان را رها کنیم.'
این در حالی است که کشورهای مانند انگلیس و هلند از جمله مخالفان اصلی پذیرش این اعضای پیشین داعش هستند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین