|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۲۵۲۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۰
گروه تروریستی بوکوحرام روز چهارشنبه در تازه ترین حملات خود در نیجریه چهارده غیرنظامی را در مناطق شمال شرقی این کشور کشت.
گروه تروریستی بوکوحرام در تازه ترین حملات خود در نیجریه چهارده غیرنظامی را در مناطق شمال شرقی این کشور کشت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لاگوس، پلیس محلی شهر مایدوگوری واقع در ایالت برونوی نیجریه با تائید این خبر گفت: افراد مسلح وابسته به گروه تروریستی بوکوحرام در حمله به شهر مایدوگوری، چهارده نفر را کشته و بیش از بیست نفر را زخمی کردند.

بنابر اعلام پلیس محلی شهر مایدوگوری، تروریست های بوکوحرام چهار تن دیگر را به هنگام ترک شهر ربوده اند که تلاش ها برای یافتن این افراد همچنان ادامه دارد. به نظر می رسد قربانیان قصد فرار از دست ستیزه جویان بوکوحرام را داشتند اما از پشت هدف گلوله قرار گرفتند.

چندی پیش نیز چهار روستایی در شرایطی که در مزارع خود در منطقه مولای در پنج کیلومتری مایدوگوری مشغول کار بودند، به دست بوکوحرام کشته شدند.

براساس این گزارش، سازمان ملل متحد اعلام کرد که در پی افزایش دور جدید خشونت های بوکوحرام در شمال شرق نیجریه بیش از 30 هزار نفر آواره شده اند.

«ادوارد کالون» هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در نیجریه گفت: بیش از 30 هزار نفر که آواره شده اند طی هفته های اخیر به «مایدوگوری» مرکز ایالت بورنو در شمال شرق نیجریه رفته اند.

این افراد اغلب اهل منطقه «باگا» هستند که بارها هدف حملات بوکوحرام قرار گرفته است.
درگیری های 9 ساله بوکوحرام و ارتش نیجریه تاکنون بیش از 27 هزار کشته برجای گذاشته و 1.8 میلیون نفر را بی خانمان کرده و باعث بروز بحران انسانی شده است.

بوکوحرام در اواخر ماه دسامبر کنترل دو پایگاه نظامی را در شمال شرق نیجریه در دست گرفت.
به گفته کالون این حمله باعث «آوارگی گسترده» شهروندان شده است.

«محمد بوهاری» رئیس جمهوری نیجریه در دسامبر سال 2015 اعلام کرد که بوکوحرام «از لحاظ فنی شکست خورده است.» اما وی روز چهارشنبه اظهار داشت که حملات ارتش با ناکامی هایی مواجه شده است. به گفته بوهاری، استفاده بوکوحرام از تاکتیک های چریکی و بمب گذاری انتحاری باعث خستگی سربازان از ادامه جنگ شده است.

بوهاری سال 2015 با وعده پایان دادن به جنگ و استقرار امنیت به ریاست جمهوری رسید. ماه آینده که قرار است دوباره انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود، این مساله بار دیگر به یک موضوع انتخاباتی تبدیل شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین