|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۴
کد خبر: ۲۵۲۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۰
«ای‌دی‌ایکس» نام یک زندان فوق امنیتی در ایالت کلرادو آمریکا است که تاکنون هیچکسی از آن فرار نکرده و حالا این دلیلی شده تا انتظار برود، الکاپو قدرمندترین قاچاقی مواد مخدر در جهان که تاکنون دوبار از زندان فرار کرده، باقی زندگی‌اش را آنجا سپری کند.
 الکاپو در حال انتقال به یکی از امن‌ترین زندان‌های آمریکا است.

به گزارش خبرآنلاین؛ «ای‌دی‌ایکس» نام یک زندان فوق امنیتی در ایالت کلرادو آمریکا است که تاکنون هیچکسی از آن فرار نکرده و حالا این دلیلی شده  تا انتظار برود، الکاپو قدرمندترین قاچاقی مواد مخدر در جهان که تاکنون دوبار از زندان فرار کرده، باقی زندگی‌اش را آنجا سپری کند.

این زندان در واقع به هدف تنبیه افراد و جلوگیری از فرار زندانیان ساخته شده است، زندانی‌ها را مجبور می‌کند روزی ۲۳ ساعت در سلول‌هایی با کمترین ارتباط انسانی و با پنجره‌هایی ۱متر در ۱۰سانتی‌متر زندگی کند.


رابرت هود، نگهبان سابق این زندان در این رابطه به نیویورک تایمز گفته بود: «اینجا برای انسانیت طراحی نشده، اینجا برای توانبخشی افراد طراحی نشده، اینجا آخر داستان است.»

«ای‌دی‌ایکس» از سال ۱۹۹۴ افتتاح شده و به مقصد پایانی زندگی زندانی‌های برجسته‌ای تبدیل شده.


اریک رابرت رادولف، عامل انفجار بمب‌هایی زیادی در دهه ۹۰ در مناطق مختلف آمریکا و یکی از زندانیان این زندان، در این رابطه نوشته: «حتی وقتی به زندانیان اجازه داده می‌شد از سلول‌هایشان خارج شوند آن‌ها بازهم با فضای سخت‌گیرانه‌ای روبرو می‌شدند. نه کوهی، نه درختی و نه چمنی، تنها چیزی که در آنجا وجود دارد، آسمان است. حیاط مثل سلول‌هایی بازی است که تنها به آسمان باز است.

شرایط در داخل زندان هم عمین اندازه وحشتناک است، تلویزیون‌های «ای‌دی‌ایکس» فقط برنامه‌های آموزشی و مذهبی پخش می‌کنند، دوش‌ها به طور اتوماتیک بعد از یک دقیقه قطع می‌شوند و ...


در این زندان، زندانی‌ها در روز ۷ بار شمرده می‌شوند، آن‌ها اجازه دارند برای خرد و خوراک کند ماهانه ۲۸۵ دلار هزینه کنند.

رودولف در این باره نوشته: «هرچیزی که زندانیان بخواهند از طریق حفره‌ی کوچکی که روی در وجود دارد به آنها می‌رسد. در واقع هدف نهایی این زندان این است که با محرومیت‌های فیزیکی و محیطی افراد را به تدریج از نظر فیزیکی و روانی نابود کنند.»

اما هم اکنون هم الکاپو به شرایط سختی مواجه است، او تا زمان محاکمه‌اش باید در زندانی امنیتی در نیویورک بماند، در آنجا او کاملا ایزوله شده، با هیچکسی جز دخترها و وکیلش ملاقات نمی‌کند. شرایط برای سلطان موادمخدر مکزیک انقدر سخت است که او برای قاضی پرونده‌اش نامه‌ای نوشته و از شرایطی که با آن مواجه شده انتقاد کرده است.

او در این رابطه نوشته است: «چراغ، اتاق من همیشه روشن است و به همین دلیل خوابیدن برای من بسیار سخت است.»

در واقع شرایط در این زندان انقدر سخت است که برخی از وکلای  الکاپو فکر می‌کنند انتقال او به کلورادو شرایط را بهتر می‌کند.

جفری لیچمن، یکی از وکلای قاچاقچی معروف مکزیک در این باره گفت: «اگرچه شرایط در آنجا هم دشوار است، ولی می‌دانم هیچ چیزی بدتر از چیزی که ما اینجا تجربه کردیم نیست.»
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین