|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۲۵۲۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۱
نگرانی نهادهای اروپایی از افزایش حملات سایبری با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات پارلمانی در این اتحادیه افزایش یافته است.
 نگرانی نهادهای اروپایی از افزایش حملات سایبری با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات پارلمانی در این اتحادیه افزایش یافته است.

انتخابات پارلمان اروپا از دوم تا پنجم خرداد در کشورهای مختلف این قاره برگزار می‌شود و سران اروپایی علاوه بر نگرانی از حملات سایبری، درباره راه یابی نمایندگان راست گرای افراطی به این پارلمان هشدار داده اند.

به گزارش روز چهارشنبه شبکه تلویزیونی فرانس 24، این روزها حملات سایبری بیش از هر زمان دیگری تهدیدی مهم برای کشورها محسوب می شود.

انتخابات پارلمانی اروپا در حالی قرار است به زودی برگزار شود که نگرانی ها درباره حملات سایبری در جریان این انتخابات گسترش یافته است.

برهمین اساس، شرکت مایکروسافت با صدور بیانیه ای در این باره اعلام کرد: همزمان با نزدیک شدن به انتخابات پارلمان اروپا و فصل انتخابات ملی در چند کشور دیگر این قاره، در تلاش است تا با تامین امنیت سایبری این انتخابات، به نوعی به شهروندان اروپایی کمک کند و اجازه ندهد تا سلامت انتخابات با اعمال نفوذ اطلاعاتی به خطر بیفتد.

در بیانیه مایکروسافت آمده است: برای این منظور،نرم افزار امنیت اطلاعات خود موسوم به 'مایکروسافت اکانت گارد' (Microsoft AccountGuard) را گسترش داده و در 12 کشور اروپایی آن را عرضه کرده است. این نرم‌افزار تاکنون در آمریکا و کانادا عرضه شده و تنها به دو کشور اروپایی یعنی بریتانیا و ایرلند نیز راه یافته است.

این نرم افزار پیشرفته برای نهادهایی که از آفیس 365 استفاده می‌کنند، رایگان است.
مرکز اطلاعات تهدیدها و واحد جرایم سایبری وابسته به مایکروسافت مسئول شناسایی منبع تهدیدهای سایبری و مقابله با آنها هستند و درجریان آخرین انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در سال 2017 این دو بخش در عملیات خنثی‌سازی حملات سایبری در این کشور مشارکت جدی داشتند. با این همه مسئولان اروپایی از ادامه این تهدیدها در سال 2019 خبر می‌دهند.

در سال های گذشته، حملات سایبری تنها به مختل کردن روند انتخابات در کشورهای مختلف محدود نمی شود بلکه این حملات بیشتر نهادها، سازمان ها، گروه ها، احزاب و اندیشکده ها را نیز هدف قرار داده است که به عنوان مثال می توان به حمله سایبری اخیر به شورای روابط خارجی آلمان و نیز دفتر اروپایی مؤسسه‌ 'آسپن' اشاره کرد که بر اساس گزارش های مایکروسافت منشا بسیاری از این حملات گروهی موسوم به استرونتیوم (Strontium) بوده است.
مهار این پدیده رو به گسترش جدید به مراتب دشوارتر از حملات فیزیکی است چرا که برای تولید سلاح هسته ای نیازمند پول، مواد خام و تاسیساتی گسترده است، اما یک جنگ سایبری برای موفقیت تنها به یک رایانه و ارتباط اینترنتی نیازمند است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین