|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۲۵۲۲۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰
ایجاد ترافیک مسافری دریایی، افزایش ترافیک کالا، جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی در زمینه‌های دریایی و بندری و زیرساخت‌های پسکرانه ای، ایجاد همکاری‌های دریایی مشترک میان کشورهای منطقه دریای عمان و اقیانوس هند و پذیرش و جذب اعضای جدید به توافق نامه چابهار از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.
 ‌مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: از ۳۵ کشور برای شرکت در همایش بین المللی توسعه چابهار دعوت شده است.

 بهروز آقایی افزود: این همایش در پی اولین نشست کمیته پیگیری اجرایی سازی موافقت نامه سه جانبه ترانزیتی چابهار که سوم دی امسال برگزار شد، بر اساس توافق‌های به دست آمده در جریان این نشست و به منظور اجرای مفاد بند ۶ صورت جلسه نهایی این اجلاس، برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: ایجاد ترافیک مسافری دریایی، افزایش ترافیک کالا، جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی در زمینه‌های دریایی و بندری و زیرساخت‌های پسکرانه ای، ایجاد همکاری‌های دریایی مشترک میان کشورهای منطقه دریای عمان و اقیانوس هند و پذیرش و جذب اعضای جدید به توافق نامه چابهار از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

وی تصریح کرد: بر اساس اهداف و انتظارات تبیین شده و معرفی ظرفیت‌های زیرساختی و تجهیزاتی و توانمندی‌های عملیاتی بندر چابهار مقرر شد، رویدادی با عنوان همایش بین المللی توسعه بندر چابهار با حضور فعالان اقتصادی هفتم اسفند در بندر چابهار برگزار شود.

به گفته وی از هندوستان، افغانستان، روسیه، آذربایجان، ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان، گرجستان، ترکمنستان، پاکستان، عمان، قطر، عراق، چین، ژاپن، کره جنوبی، مالزی، اندونزی، استرالیا، آلمان، هلند، ایتالیا، بلژیک، فنلاند، پرتغال، ترکیه، آفریقای جنوبی، الجزایر، تونس و کنیا برای حضور در این مراسم دعوت شده است.

وی اظهار کرد: ارائه سخنرانی، معرفی توانمندی‌های عملیاتی و ظرفیت‌های توسعه‌ای بندر چابهار، برگزاری جلسه پرسش و پاسخ میان مدعوین و مدیران مربوط و برگزاری جلسات رو در رو میان تجار، صاحبان کالا، شرکت‌های کشتیرانی، انجمن‌های صنفی و در نهایت تور بازدید از زیرساخت‌های عمرانی و تجهیزاتی بندر شهید بهشتی از جمله برنامه‌هایی است که در همایش روز چابهار اجرا خواهد شد.

آقایی با تاکید بر اینکه این همایش به منظور معرفی توانمندی‌های بندر چابهار به عنوان پیوند دهنده کشورهای منطقه با حضور ذی نفعان و فعالان اقتصادی برگزار می‌شود، ابراز امیدواری کرد: اثرات این گردهمایی به توسعه بندر چابهار کمک شایانی کند.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین