|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۱
کد خبر: ۲۵۲۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۱
آلمان در نیمه دوم سال 2018 شاهد افزایش چشمگیر حملات هکری به زیرساخت های حیاتی این کشور همچون شبکه آب و برق بوده است.
 آلمان در نیمه دوم سال 2018 شاهد افزایش چشمگیر حملات هکری به زیرساخت های حیاتی این کشور همچون شبکه آب و برق بوده است.

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری رویترز از برلین، سازمان امنیت سایبری فدرال «بی.اس.آی.» آلمان اعلام کرد که شرکت های زیرساختی مهم در نیمه دوم سال 2018 هدف 157 مورد حملات هکری قرار گرفته، در حالی که این رقم در کل سال قبل از آن، 145 حمله بوده است.

هکرها با هدف از کار انداختن تاسیسات برق و آب و اخلال در خطوط ارتباطی، این حملات را سازمان دهی کرده اند و این در حالی است که مقام های امنیتی آلمان به دست داشتن عوامل اطلاعاتی خارجی در این حملات، ظنین هستند.

مقام های آلمان و دیگر کشورهای اروپایی از بابت خطر تخلفات امنیتی در زیرساخت های کشورهای خود و همچنین مداخله در انتخابات این کشورها از سوی روسیه، چین و گروه های راستگرای افراطی به شدت نگران هستند.

آلمان در تلاش است تا نحوه محافظت از نسل بعدی شبکه جی 5 خود را مورد بررسی قرار دهد و فعالیت شرکت هوآوی چین را ممنوع اعلام کند.

شرکت هوآوی به دلیل ارتباط با دولت چین و مظنون بودن پکن به استفاده از فناوری این شرکت برای جاسوسی، زیر ذره بین قرار دارد. مسئولان هوآوی این اتهام را رد کرده اند.

چندی پیش یک دانشجوی آلمانی، اطلاعات اعضای احزاب پارلمان آلمان به جز حزب راست افراطی «آلترناتیو برای آلمان» و همچنین دفتر صدراعظم این کشور را هک کرد. به گفته مقام های آلمان، تقریباً یک هزار نفر در این کشور هدف این حمله قرار گرفتند و اطلاعات شان منتشر شد.

براساس اعلام بازپرسان این پرونده، فرد مظنون اطلاعاتی از سیاستمداران، روزنامه نگاران و سایرین همچون شماره تلفن، آدرس محل سکونت، جزئیات کارت اعتباری و عکس آنها را جمع آوری و این اطلاعات را از طریق لینک های پخش شده در اکانت های توییتری منتشر کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین