|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۲۵۲۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۸
رییس بازرسی کل کشور گفت: امتیاز کشورمان در شاخص ادراک فساد از 100، 28 است و با وجودی که چندان مناسب نیست اما نگران کننده نمی باشد.
 رییس بازرسی کل کشور گفت: امتیاز کشورمان در شاخص ادراک فساد از 100، 28 است و با وجودی که چندان مناسب نیست اما نگران کننده نمی باشد.

احساس یا درک فساد (CPI) شاخصی است که رتبه فساد در بخش عمومی یک کشور را درمیان سایر کشورهای جهان نشان می‌دهد، سازمان شفافیت بین‌الملل، با استفاده از شاخص ادراک فساد، کشورها را برحسب میزان فساد موجود درمیان مقام های دولتی و سیاستمدارانشان رتبه ‌بندی می ‌کند، بر اساس رتبه بندی سال 2018 ، ایران در رتبه 138 جهان قرار دارد.

به گزارش ایرنا، ناصر سراج عصر روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در اصفهان افزود: ما در آخرین رتبه بندی 2 امتیاز نسبت به سال گذشته کاهش داشتیم و به 28 رسیدیم.

وی با بیان اینکه فساد در همه کشورها وجود دارد و هیچ کشوری از آن مبرا نیست، تصریح کرد: در ارزیابی اخیر هیچ کشوری پاک نبود و بیشترین امتیاز حدود 80 بود.

سراج با اشاره به اینکه شاخص ادراک فساد در روسیه امسال با یک امتیاز کاهش به 28 رسید و با ما مساوی است، اضافه کرد: امتیاز دو سوم کشورها زیر 50 است.

وی درباره اینکه چه اقدام هایی برای ارتقای جایگاه ایران در این زمینه انجام می شود، توضیح داد: ما این موضوع را در دست بررسی داریم و در شورای اطلاع رسانی قوه قضاییه مصوب شد تا واقعیت ها را دقیق تر به مردم بگوییم و شاخص درک فساد را کاهش دهیم.
رییس بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: هرچه تحریم ها تشدید می شود به لحاظ دور زدن تحریم ها و برخی مواد قانونی، این شاخص مقداری بیشتر از قبل شده که امید است با تمهیدات و کاهش فشارها، وضعیت بهتر شود.
سراج ادامه داد: اسفند امسال بر اساس یافته هایی که بازرسان ما در دستگاه های اجرایی مختلف داشتند برای سال آینده با هدف رساندن فساد به حداقل، برنامه ریزی می کنیم.
وی با بیان اینکه واردات خودروهای لوکس ممنوع است، گفت: اکنون وارداتی در این زمینه نداریم و مقرر شد چهار هزار خودرو که در کمرگ هست ترخیص شود.
رییس بازرسی کل کشور با بیان اینکه ثبت نام خودروسازهای داخلی در حال انجام است، تصریح کرد: اگر در سال های آینده قطعات به اندازه کافی بیاید مشکلی نخواهیم داشت.
سراج با بیان اینکه پرونده هایی درباره سوء استفاده از ارز دولتی در دادگاه مطرح است، افزود: دادگاه آنها علنی خواهد بود تا مردم مطلع شوند.
سراج رییس بازرسی کل کشور روز یکشنبه برای حضور در مراسم تودیع و معارفه رییس منطقه 6 سازمان بازرسی کل کشور و بازرس کل استان اصفهان به اصفهان سفر کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین