|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۲۵۱۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۶
رسانه‌ها از تلاش‌ برخی قانونگذاران آمریکایی برای اعمال تحریم‌های جدید علیه مسکو خبر دادند.
 رسانه‌ها از تلاش‌ برخی قانونگذاران آمریکایی برای اعمال تحریم‌های جدید علیه مسکو خبر دادند.

 به گزارش فارس، برخی قانونگذاران آمریکایی با طرح ادعای مجدد دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری در سال 2016 و عملیات نظامی روسیه در سوریه و اوکراین، قصد اعمال تحریم‌های جدید علیه این کشور را دارند.

 به نوشته وبگاه «راشا اینسایدر» سناتور دموکرات «باب منندز» و «لیندسی گراهام» سناتور دموکرات  در پی تلاش بر تحریم‌های مالی بر بخش انرژی  روسیه و شخصیت‌های سیاسی واعضای خانواده آن‌ها هستند. این دو سناتور آمریکایی تلاش‌های خود در کنگره را بر اساس قانون موسوم به «دفاع از امنیت آمریکا برابر تجاوز روسیه» پیش می‌برند.

این در حالی است که تهدید به تحریم‌های جدید علیه روسیه سهام و بازار اوراق قرضه دولتی در روسیه را در هفته گذشته تکان داد و کار به جایی رسید که برخی مقام‌های این کشور واکنش نشان دادند.

«دیمتری پسکوف» سخنگوی کرملین ، کاخ ریاست جمهوری روسیه در این زمینه گفت: «شاهد نشانه‌هایی واضح از حس روس هراسی هستیم .»

 «فرانتس کلینتسویچ» عضو کمیته دفاع و امنیت مجلس علیای روسیه نیز تحریم‌های جدید آمریکا علیه کشورش را شبیه پیپ کشیدن قبل از صبحانه که موجب مسمومیت همه اطرافیان می‌شود، توصیف کرد.

 بر اساس این گزارش، تحریم‌های جدید علیه روسیه حمایت بیشتر از ناتو را نیز موجب می‌شود که در صورت تصویب انتقال تجهیزات به کشورهای عضو ناتو برای کاهش وابستگی آن‌ها به سلاح‌های ساخت روسیه را آسانتر می‌کند. گفته می‌شود که تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه مبین آماگی واشنگتن در افزایش جنگ اقتصادی علیه مسکو است.

روسیه بارها دخالت در انتخابات آمریکا در سال 2016 را تکذیب کرده  و در سوریه نیز با کمک به ارتش این کشور تروریست‌های داعش را عقب رانده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین