هنوز هم مردم اتوبوسهای غولپیکر برقی را به یاد دارند که تردد آنها و خارج شدن گاه و بیگاه شاخکهای انتقال برق این اتوبوس از ریلهای تعبیه شده در فضای بالایی اتوبوس، مشکلات عمدهای را در عبور و مرورشان ایجاد میکرد.
اتوبوسهایی که این روزها با آنکه ردی از ریلهای برقیشان در هوای منطقه
به وضوح دیده میشود، اما جای خود را به اتوبوسهای تندروی بخش خصوصی
دادهاند، ولی آنگونه که مدیرعامل شرکت واحداتوبوسرانی تهران اعلام کرده
است، به زودی شاهد رژه دوباره این اتوبوسهای پاک در سطح معابر تهران
خواهیم بود. اتوبوسهایی که قطعا باید مشکلاتشان حل شود تا مردم منطقه
مجددا از بازگشت این غولهای پاک خوشحال شوند.
مهندس پیمان سنندجی در تشریح جزییات این خبر با بیان اینکه کارهای اجرایی برای بازگشت دوباره این اتوبوسهای پاک آغاز شده است، گفت: با توجه به زیرساختهای موجود و همچنین شرایط اتوبوسها، ممکن است مجددا این اتوبوسها در خط قدیم خود یعنی 17 شهریور – راهآهن و میدان امام حسین (ع) به کار گرفته شوند.
وی با اشاره به بازسازی تعدادی از این اتوبوسهای برقی گفت: در اعتبارات، خرید اتوبوسهای جدید پیشبینی شده است، اما امسال خرید 450 اتوبوس جدید در دستور کار قرار دارد و براساس مصوبات، ظرف دو سال باید به همین تعداد، اتوبوس برقی نیز خریداری کنیم.
مدیرعامل شرکت واحداتوبوسرانی تهران در مورد انتقادات مردمی به نحوه تردد کردن این اتوبوسها، اظهارکرد: تکنولوژیهای جدیدی در رابطه با این اتوبوسهای پاک مورد استفاده قرار میگیرد که عمدتا هیبریدی و باتری هستند و شاخکهای اتوبوسها نیز سراسر خیابان گسترده نشده است و ممکن است یک شاخک در ریل وسط خیابان تعبیه شود.
سنندجی با بیان اینکه در حال حاضر تکنولوژی اتوبوسهای برقی در دنیا جدید است، گفت: دراین اتوبوسها از تکنولوژی برق، باتری و کاملا هیبریدی استفاده میشود.
وی با بیان اینکه اگر قرار باشد رابط اتوبوس و برق سیم باشد، باید یک سیم وسط تعبیه شود که در حال حاضر ما در حال امتحان روشهای استفاده از اتوبوس پاک هستیم.
سنندجی با بیان اینکه استفاده از اتوبوس پاک به عنوان یک مدل حمل و نقل در کلانشهرهایی همچون تهران ضروری است، گفت: تا یک ماه آتی اظهارنظر کاملی در مورد شیوه به کارگیری این اتوبوسها و تکنولوژی آنها ارائه خواهم کرد.
با آنکه مدیرعامل شرکت واحداتوبوسرانی تهران عاقبت و سرانجام اتوبوسهای برقی که این روزها در انبار 17 شهریور دپو شدهاند را منوط به یک ماه آینده میدانند، اما قطعا باید اشکالات و نقایص این اتوبوسها که تعدادشان بازسازی شده است، انجام گیرد، تا به بهانه هوای پاک، با وقت و اعصاب مردم بازی نشود.
مهندس پیمان سنندجی در تشریح جزییات این خبر با بیان اینکه کارهای اجرایی برای بازگشت دوباره این اتوبوسهای پاک آغاز شده است، گفت: با توجه به زیرساختهای موجود و همچنین شرایط اتوبوسها، ممکن است مجددا این اتوبوسها در خط قدیم خود یعنی 17 شهریور – راهآهن و میدان امام حسین (ع) به کار گرفته شوند.
وی با اشاره به بازسازی تعدادی از این اتوبوسهای برقی گفت: در اعتبارات، خرید اتوبوسهای جدید پیشبینی شده است، اما امسال خرید 450 اتوبوس جدید در دستور کار قرار دارد و براساس مصوبات، ظرف دو سال باید به همین تعداد، اتوبوس برقی نیز خریداری کنیم.
مدیرعامل شرکت واحداتوبوسرانی تهران در مورد انتقادات مردمی به نحوه تردد کردن این اتوبوسها، اظهارکرد: تکنولوژیهای جدیدی در رابطه با این اتوبوسهای پاک مورد استفاده قرار میگیرد که عمدتا هیبریدی و باتری هستند و شاخکهای اتوبوسها نیز سراسر خیابان گسترده نشده است و ممکن است یک شاخک در ریل وسط خیابان تعبیه شود.
سنندجی با بیان اینکه در حال حاضر تکنولوژی اتوبوسهای برقی در دنیا جدید است، گفت: دراین اتوبوسها از تکنولوژی برق، باتری و کاملا هیبریدی استفاده میشود.
وی با بیان اینکه اگر قرار باشد رابط اتوبوس و برق سیم باشد، باید یک سیم وسط تعبیه شود که در حال حاضر ما در حال امتحان روشهای استفاده از اتوبوس پاک هستیم.
سنندجی با بیان اینکه استفاده از اتوبوس پاک به عنوان یک مدل حمل و نقل در کلانشهرهایی همچون تهران ضروری است، گفت: تا یک ماه آتی اظهارنظر کاملی در مورد شیوه به کارگیری این اتوبوسها و تکنولوژی آنها ارائه خواهم کرد.
با آنکه مدیرعامل شرکت واحداتوبوسرانی تهران عاقبت و سرانجام اتوبوسهای برقی که این روزها در انبار 17 شهریور دپو شدهاند را منوط به یک ماه آینده میدانند، اما قطعا باید اشکالات و نقایص این اتوبوسها که تعدادشان بازسازی شده است، انجام گیرد، تا به بهانه هوای پاک، با وقت و اعصاب مردم بازی نشود.
منبع: ایسنا
ارسال نظر