|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۲۵۱۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶
اطمینان داریم که با همکاری جمهوری اسلامی ایران و سازمان فائو طرح افزایش عملکرد گندم و نظام‌های زراعی گندم‌بنیان در ایران را توسعه خواهیم داد تا بتوانیم به هدف اجرای آنکه رشد عملکرد گندم در ایران است، دست پیدا کنیم.
 نماینده سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) گفت: این سازمان تجربه‌های زیادی در بحث مبارزه با آفت ملخ در کشورهای مختلف دنیا دارد و آمادگی داریم تا به ایران برای حل این مشکل کمک کنیم.

حافیظ جانوف امروز ۲۷ بهمن ماه در حاشیه بازدید از طرح کشت گندم «سیمیت» در دشت آزادگان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کار انجام گرفته در پلاتفرم کشت گندم «سیمیت» در دشت آزادگان کاری بسیار خوب و ثمر بخش است و از کشاورزانی که در این مزارع برای به بار نشستن این طرح تلاش کرده‌اند، تشکر می‌کنم.

وی افزود: در پلاتفرم دشت آزدگان چند رقم گندم کشت شده و در این کشت به بحث کشاورزی حفاظتی که اساس کشاورزی پایدار است به صورت ویژه توجه شده است.

نماینده سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) تصریح کرد: با اجرای این طرح در دشت آزادگان قطعاً در سال‌های آینده شاهد توسعه کشاورزی حفاظتی در منطقه خواهیم بود و در این زمینه کشاورزان می‌توانند از ثمرات کشاورزی حفاظتی بهره‌مند شوند.

جانوف عنوان کرد: اطمینان داریم که با همکاری جمهوری اسلامی ایران و سازمان فائو طرح افزایش عملکرد گندم و نظام‌های زراعی گندم‌بنیان در ایران را توسعه خواهیم داد تا بتوانیم به هدف اجرای آنکه رشد عملکرد گندم در ایران است، دست پیدا کنیم.

وی در خصوص پیدایش آفت ملخ دریایی در ایران گفت: خبردار شده‌ایم که این نوع ملخ در مزارع ایران مشاهده شده است. در این زمینه همکاران ما در سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد با وزارت جهاد کشاورزی در ارتباط هستند تا مساله را تحلیل و نسبت به انتقال تجارب اقدام کنند.

نماینده سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) خاطرنشان کرد: این سازمان تجربه‌های زیادی در بحث مبارزه با آفت ملخ در کشورهای دنیا دارد و آمادگی داریم به ایران برای حل این مشکل کمک کنیم.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین