|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۲۵۱۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱
این شاهکار است که عزیزان کارتن خواب بهبود یافته الآن فوتبال بازی می‌کنند. باید یک خسته نباشید به آدم‌های اطراف‌شان بگوییم. من هم کنارشان هستم و هیچ کاری هم نتوانم کنم، دوتا بغل پا می‌زنم. به خاطر این‌ها پا به توپ هم می‌شوم.
 یک پیشکسوت تیم ملی و پرسپولیس معتقد است فدراسیون فوتبال باید از بین مربیان ایرانی همچون دایی، قلعه نویی و گل محمدی برای تیم ملی سرمربی انتخاب کند.

 علی پروین، اسطوره باشگاه پرسپولیس و تیم ملی شامگاه پنج‌شنبه در مجموعه ورزشی گلاب مهمان بازی کارتن‌خواب‌های بهبودیافته بود و از نزدیک رقابت دوستانه آن‌ها را به تماشا نشست.

پروین همچنین در گفت‌وگویی با ایسنا درباره این عمل خیرخواهانه توضیحاتی ارائه داد. او درباره وضعیت این روزهای تیم فوتبال پرسپولیس و انتخاب سرمربی جدید برای تیم ملی نیز صحبت‌های جالبی مطرح کرد. متن کامل این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

* آقای پروین! ابتدا درباره حضورتان در بازی کارتن خواب‌های بهبود یافته بگویید.
- آقای دکتر فرهادی از دوستان خوب ماست. او دو سه روز پیش با من تماس گرفت و گفت چنین بازی‌ای قرار است برگزار شود. فکر نمی‌کردم چنین تشکیلاتی دور هم جمع شده‌اند. خودم تمام معتادان را سال ۶۱- ۶۰، به امجدیه برده و تمرین می‌دادم اما نه به این شکلی که الآن جمعیت مردمی پردیس پارک انجام می‌دهند. وقتی دیدم، کیف کردم. من از همین الآن اعلام می‌کنم که از این پس کنار این عزیزان هستم. چون این شغل من است، می‌توانم کنارشان باشم و کارهایی کنم. اولین کاری که کردم این بود که دعوت‌شان کنم تا سه‌شنبه به محل تمرین تیم پیشکسوتان بیایند و با آن‌ها بازی کنند. خدا به کسانی که این تشکیلات را درست کرده‌اند، خیر دهد چون کسانی که کنار پیاده رو زندگی می‌کردند را آورده‌اند و این تشکیلات را درست کرده‌اند. ما هم کنارشان هستیم و امیدواریم مسؤولان هم به فکر باشند.

من هم ورزشکار کوچک این مملکتم. خودم این کار را دوست دارم و عاشق آن هستم. با بسیاری از آن‌ها نیز سر و کله زده‌ام و در تشکیلات خودمان هم از این آدم‌ها زیاد بودند. دوست دارم جوان‌ها سالم باشند چون خودم با این سن و سال دست به پاکت سیگار نزده‌ام. کسی جرأت ندارد جلوی من قلیان بکشد. لب به مشروبات الکلی نزده‌ام. این‌ها حسنی است که خدا به آدم می‌دهد. این شاهکار است که عزیزان کارتن خواب بهبود یافته الآن فوتبال بازی می‌کنند. باید یک خسته نباشید به آدم‌های اطراف‌شان بگوییم. من هم کنارشان هستم و هیچ کاری هم نتوانم کنم، دوتا بغل پا می‌زنم. به خاطر این‌ها پا به توپ هم می‌شوم.

* پرسپولیس بعد از باختی که هفته پیش متحمل شده بود، مقابل استقلال خوزستان به پیروزی رسید.
- پرسپولیس خوب نبود اما کسب سه امتیاز خیلی خوب است. بازیکنان تیم پرسپولیس و همه تیم‌ها، وقتی داور سوت می‌زند به او حمله می‌کنند. این داور چه گناهی کرده است؟ بنده خدا می‌خواهد به خاطر یک میلیون تومان که آن هم ۸-۷ ماه دیگر می‌دهند، با هر سوت، اعتراض بشنود. مثلاً سید جلال و شجاع خلیل‌زاده که بازیکن‌های خوب این مملکت هستند اصلاً نباید سمت داور بروند؛ مخصوصاً پرسپولیس که الآن صدر جدول است و با این روحیه خوب، وقتی داور سوت شروع بازی را می‌زند باید دو بر صفر جلو باشند. با این حال به نظرم پرسپولیس مقابل استقلال خوزستان خوب نبود ولی سه امتیاز را گرفت.

* اخیراً نیز بیانیه نویسی از جانب همه باشگاه‌ها علیه داوران باب شده است.
- خدا کند قضاوت‌ها از روی غرض نباشد اما فکر می‌کنم اشتباهات داوری هم جزئی از بازی است. شما ببینید پنالتی که در اهواز گرفتند، همه ما می‌گوئیم پنالتی نبود. به نظرم امروز هم دروازه‌بان یک پنالتی کرد اما داور ندید. اما به نظرم این‌ها غرض‌ورزی نیست و اشتباهات داوری است.

* شایعه حضور برانکو در بین گزینه‌های هدایت تیم ملی نیز برای پرسپولیس حاشیه ساز شده است.
- تا دو سال دیگر تیم ملی هیچ مسابقه‌ای ندارد. به نظرم آقای تاج که مسؤول این کار است، می‌توانند یکی از بچه‌ها را با یک سرپرست انتخاب کند تا بروند و بازی کنند. سپس سر فرصت سرمربی انتخاب کنند. اگر من باشم، می‌روم دنبال مربی ایرانی. مربی خوب هم زیاد داریم. مثل علی دایی، امیر قلعه نویی، یحیی گل محمدی، مجید جلالی و همین تارتار و علی کریمی. دو سه تا از این آدم‌ها بیایند و کنار هم در تیم ملی باشند. زمان ما تنها یک تیم از آسیا و در مجموع ۱۶ تیم به جام جهانی می‌رفتند. اما الآن ۵ تیم از آسیا و ۳۲ تیم از کل قاره‌ها به جام جهانی می‌روند. جام جهانی رفتن برای ایران سخت نیست.

کی‌روش مربی خیلی خوبی بود اما یک بار به شهرستان رفت تا بازی تیمی را ببیند؟ دیروز سانتر فوروارد استقلال خوزستان را دیدید که چقدر خوب بود و یک تنه دفاع پرسپولیس را بیچاره کرد. اگر استقلال خوزستان ۱۰ نفره نمی‌شد کار پرسپولیس خیلی سخت بود. او یک تنه هر چه توپ می‌دادند، آن جلو استپ می‌کرد. آقای کی‌روش و یا هر مربی دیگری باید این‌ها را ببینند. خودم وقتی مربی تیم ملی بودم به شهرستان رفته و تمام بازی‌ها را نگاه می‌کردم چون گاهی اوقات از بین آن‌ها ستاره پیدا می‌شد.

اگر جای فدراسیون باشم، مربی ایرانی می‌آورم. دایی، گل محمدی و قلعه نویی مربیان خوبی هستند. هر سه تای آن‌ها شاگردان من هستند اما خوب هم کار می‌کنند. دایی با تیمی که بیش‌ترین قراردادش ۴۰۰ میلیون است، خوب کار می‌کند. قلعه‌نویی هر جا رفته خوب بوده است. شما همین یحیی را ببینید که با پدیده چقدر خوب بوده است. تارتار و مجید جلالی هم همین‌طور. اگر نظر مرا بخواهید میگویم مربی ایرانی. این‌ها خیلی حرف برای زدن دارند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین