|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۲۵۱۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶
ویژگی بعدی این بیانیه نورانی یک روایت خلاقانه نوآورانه و بدیع از انقلاب اسلامی است. آن تبیین فوق‌العاده و دلیرانه یک روایت به روز و پیش برنده فعال مستند و باور پذیر در اختیار ملت عزیز ما و جوانان ما است. در عین حال آرمان گرا و مسئولیت آفرین است.
 خطیب این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به انتشار بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری گفت: مخاطب این نامه به صورت خاص و ویژه جوانان رشید ما هستند. رهبر جوان باور ما شدیداً به جوانان دلبسته است. خوب جوان را می‌شناسند، آفاق ذهن او، دلشوره‌های او را بهتر از هر کسی می‌شناسند و رویش‌های عظیم انقلاب را در تربیت نسل جدید می‌دانند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری در خطبه این هفته نماز جمعه تهران، با استناد به انتشار بیانیه گام دوم انقلاب از سوی حضرت آیت الله خامنه‌ای اظهار کرد: در آستانه ورود به چهل سالگی انقلاب خداوند هدیه دیگری به ملت ما اعطا کرد؛ امیدواریم خداوند توفیق قدرشناسی این هدیه را هم به ما بدهد.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب در پاسخ به این پرسش که چگونه می‌توانیم قدرشناس انقلاب باشیم در قالب بیانیه گام دوم توضیحاتی ارائه دادند. صادر کننده این بیانیه یک رهبر نورانی، عارف، با شجاعت است. ولی فقیه زمان دارای تجربه مدیریت الهی، ژرف‌نگر، یک مجاهد کار کشته، با بیش از ۵۵ سال سابقه مجاهدت در اوج فرزانگی و فرهیختگی با اشراف تاریخی، با احساس پدری بهره‌مند از قلم استوار است.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: ایشان در این بیانیه مسیر طی شده و مسیر پیش‌رو را در یک نقشه راه روشن در اختیار ملت عزیز و عالیقدر ما قرار داده است.

وی ابراز عقیده کرد: در شرایطی که ملت ما از دستورهای رهبر عزیز انقلاب اسلامی بهره وافر دارد، چالش‌ها بحران‌ها و غفلت‌هایی را پشت سر گذاشته و پیروزی‌هایی را به دست آورده است؛ حالا آماده است تا تجاربش در چهل سالگی اول را در آستانه قرن ۱۵ که قرن استقرار تمدن نوین اسلامی به دست ملت ایران خواهد بود به جوانمان بدهد.

حاج‌علی‌اکبری گفت: در این بیانیه رهبر عزیز خود باوری را مد نظر قرار دادند. شرایطی درست در نقطه مقابل تحقیر تاریخی ملت ایران. این بیانیه دارای بعد تربیتی و آسیب شناسانه و هم دارای ویژگی جهادی و حماسی است. این جامعیت را در این منشور استوار می‌توانید مشاهده کنید. زیبایی روایی این بیانیه قابل توجه است. واژه‌های خوش ساز، ترکیب‌های بدیع، متنی متین، عمیق، روان فشرده و خلاصه را به عنوان نقشه راه ملت ایران در دسترس ملت ایران قرار دادند.

وی گفت: ویژگی بعدی این بیانیه نورانی یک روایت خلاقانه نوآورانه و بدیع از انقلاب اسلامی است. آن تبیین فوق‌العاده و دلیرانه یک روایت به روز و پیش برنده فعال مستند و باور پذیر در اختیار ملت عزیز ما و جوانان ما است. در عین حال آرمان گرا و مسئولیت آفرین است.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: مسئله انتقال هوشمندانه میراث انقلاب به نسلی است که دارد از راه می‌رسد؛ این نقطه چالشی همه انقلاب‌ها است.

وی افزود: سراسر این پیام سرشار از روح پیام انقلاب است. به عنوان نسخه نجات رهایی و رفتن به سوی آینده ترسیم شده است. مسئله صبر انقلابی، فساد ستیزی در درون؛ عزت همراه با حکمت و مصلحت در برابر بیگانگان از موضوعات طرح شده در این بیانیه است. پیام روشن این بیانیه این است که انقلابی‌تر بمانیم بیشتر پیشرفت کنیم. در هفت توصیه مأموریتی، رهبر عزیز ما راه را ترسیم کردند.

علی‌اکبری گفت: دشمنان ما ببینید که وقتی در مورد فروپاشی حرف می‌زنند رهبر عزیز ما و ملت دارند درباره چهل سال آینده حرف می‌زنند. پیام روشنی دارد؛ مخصوصاً در این ۲۲ بهمن که برای استکبار جهانی شکست و رسوایی بود. حالا در سیرک ورشو بگویند و بشنوند. این بیانه دوستان ملت ایران را به نقشه راه سعادت و خوشبختی مجهز می‌کند و عموم ملت ایران را طبق یک نقشه روشن به ادامه را دعوت می‌کند.

وی همچنین گفت: این بیانیه برای مسئولان و مدیران هم پیام دارد. ما مسئولان برای این بیانیه مخاطب ویژ ه‌ای هستیم. مسئولان باید راه را برای حضور جوانان باز کنند. خطوط اصلی این نقشه را به عنوان دستور کلی قرار دهند و از این ظرفیت استفاده کنند.

وی سپس ادامه داد: مخاطب این نامه به صورت خاص و ویژه جوانان رشید ما هستند. رهبر جوان باور ما شدیداً به جوانان ما دلبسته است. خوب جوان را می‌شناسند، آفاق ذهن او، دل‌شوره‌های او را بهتر از هر کسی می‌شناسند و رویش‌های عظیم انقلاب را در تربیت نسل جدید می‌دانند. نسل جوان سرمایه بزرگ در ساختار جمعیت ما است. مسئولیت تحقق آرمان‌های انقلاب با جوان‌ها است تا آن را تکمیل کنند. امیدواریم خود جوانان به میدان بیایند. نگذارند بیانیه بایکوت شود. قدر شناسانه و هنرمندانه وارد میدان شوند.

وی همچنین در بخشی از سخنانش خطاب به سید حسن نصرالله گفت: از سید مقاومت از طرف ملت عزیز باید تشکر کنم که به میدان آمد.

وی در خطبه‌های عبادی این هفته نماز جمعه نیز با تاکید بر ضرورت تقوا گفت: ملتی شکر به جا بیاورد چه زبانی و عملی نعمت‌هایش افزایش پیدا می‌کند. امروز ما بعد از چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی ملتی هستیم که آن نعمت بزرگ شامل حال ما شد.

حاج‌علی‌اکبری با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن گفت: این راهپیمایی یک خدا قوت عاشقانه به رهبر، دست مریزاد به خادمان ملت، یک بوسه عارفانه بر جبین خانواده شهدا و جانبازان، یک لبخند مهر به مستضعفین و یک هشدار جانانه به نفوذی‌ها، خائنان و ناراضی تراش‌ها بود.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین