|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۲۵۱۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۴:۴۰
سیف الاسلام قذافی گفت: می‌توان بر روسیه به دلیل بی طرف بودنش در حل بحران لیبی تکیه کرد.
 سیف الاسلام قذافی گفت: می‌توان بر روسیه به دلیل بی طرف بودنش در حل بحران لیبی تکیه کرد.

روسیا الیوم نوشت، سیف الاسلام قذافی، پسر معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی در گفتگویی با افراد نزدیک به خود گفت، آنچه که از روسیه و دیگر کشورها می‌خواهد این است که به لیبیایی‌ها برای خروج از بحران و ثبات کشورشان و یکپارچه ساختن نهادهایشان کمک کنند.

پسر قذافی تاکید کرد: می‌توان بر روسیه به دلیل عضویتش در شورای امنیت و بی طرفی‌اش در قبال نهادها در لیبی تکیه کرد و روسیه می‌تواند مشارکت کارآمدی در حل مشکل لیبی داشته باشد و این چیزی است که ما از مواضع علنی روسیه دیده‌ایم.

اشخاص نزدیک به سیف الاسلام در مورد گروه‌هایی که از وی در داخل لیبی حمایت می‌کنند، گفتند که آنها از قبایل و نهادهای سیاسی و جنبش مردمی گسترده به ویژه از جوانان هستند.

در پاسخ به سوالی درباره موضع سیف الاسلام نسبت به پارلمان و دولت موقت در شرق لیبی و دولت توافق ملی در طرابلس؛ نزدیکان سیف الاسلام از زبان وی نقل کردند که "دودستگی در صحنه لیبی و اختلاف میان نهادها باعث می‌شود که تعیین موضع در قبال هر یک از آن نهادها دشوار شود و در سایه نبود دیدگاه مردم لیبی که هر حرف اول را می‌زنند، بی طرفی بهترین موضع است".

پسر قذافی در مورد امکان تشکیل مجدد ارتش سابق لیبی نیز گفت که ارتش از سوی ناتو در سال ۲۰۱۱ هدف قرار گرفت و زیرساخت‌هایش منهدم شد. در وهله نخست به بازسازی به صورت علمی و درست نیاز است.

افراد نزدیک به سیف الاسلام گفتند که وی قبل از سال ۲۰۱۱ طرح سیاسی کامل حقوقی وتوسعه ‌ای داشت و گام‌های بلندی در اجرای آن برداشته بود اما متأسفانه این طرح بعد از سال ۲۰۱۱ متوقف شد و اگر به موفقیت می‌انجامید بسیار سطح لیبی را بالا می‌برد.

افراد نزدیک به سیف الاسلام به سوالی در مورد کاندیداتوری وی برای انتخابات آتی گفتند صرف نظر از اینکه وی نامزد می‌شود یا نه، این تصمیمی است که به خود او مربوط می‌شود و درخواست‌های متعددی از سوی مردم لیبی مبنی بر سکانداری کشور در مراحل آتی توسط سیف الاسلام مطرح شده است و هنوز قانون انتخاباتی که شروط کاندیداتوری را مشخص کند صادر نشده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین