|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۱
کد خبر: ۲۵۱۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۰
داماد و مشاور ارشد رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد، دولت آمریکا طرح خود برای تحقق صلح بین اسرائیل و فلسطین موسوم به "معامله قرن" را بعد از انتخابات اسرائیل که قرار است نهم آوریل برگزار شود، رونمایی می‌کند.
  داماد و مشاور ارشد رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد، دولت آمریکا طرح خود برای تحقق صلح بین اسرائیل و فلسطین موسوم به "معامله قرن" را بعد از انتخابات اسرائیل که قرار است نهم آوریل برگزار شود، رونمایی می‌کند.

جارد کوشنر، مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در جلسه پشت درهای بسته با وزیران خارجه شرکت کننده در کنفرانس به اصطلاح صلح و امنیت خاورمیانه در ورشو گفت: ما طرح صلح را بعد از انتخابات نهم آوریل اسرائیل ارائه می‌کنیم.

این در حالی است که شبکه ۱۳ اسرائیل گزارش داد، باید دو طرف برای تحقق صلح چشم‌پوشی‌هایی داشته باشند.

کاخ سفید اعلام کرد، کوشنر، رئیس تیم آمریکایی برای تدوین طرح مذکور وزیران خارجه را در جریان این طرح قرار می‌دهد. این اولین بار است که یک مقام عالی رتبه آمریکایی زمان رونمایی کردن از طرح معامله قرن را فاش می‌کند.

در این راستا جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد که اجلاس ورشو هرگز نخواهد توانست زمینه ساز اجرای طرح صلح آمریکایی موسوم به "معامله قرن" و حذف و تضییع حقوق حقه و قانونی و مشروع ملت فلسطین شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، عبداللطیف القانوع سخنگوی حماس گفت که دیدار یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس در حاشیه این اجلاس اقدامی در راستای تحریک ملت‌ها و نادیده انگاشتن خواست آنها و بهبود وجهه این رژیم به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد که تمامی تلاش‌ها در راستای مشروعیت بخشیدن به رژیم اشغالگر قدس محکوم به شکست است و "اسرائیل" دشمن اصلی امت ما باقی خواهد ماند.

وزیر خارجه عمان چهارشنبه در حاشیه اجلاس ورشو ـ پایتخت لهستان ـ با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و تاکید کرد که «این آغاز دوران جدیدی است که برای آینده مفید خواهد بود.»

دفتر بنیامین نتانیاهو مدعی شده است که "یوسف بن علوی" از طریق پارکینگ هتل محل اقامت نخست وزیر رژیم صهیونیستی خود را به دیدار وی رسانده بود.

بن علوی در این دیدار خاطرنشان کرد که «این رویکرد جدید و مهمی درباره آینده است. ملت‌های خاورمیانه از درجا زدن در گذشته به شدت آسیب دیده‌اند. این سرآغاز دوره جدیدی است که برای آینده مفید خواهد بود و باعث رشد و پیشرفت تمامی ملت‌ها خواهد شد.»
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین