|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۲۵۱۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۰
دادگاه کیفری پاری مشت‌زنی را که در تظاهرات جلیقه‌زرد‌ها ماموران پلیس را کتک زده بود، به یک سال زندان محکوم کرد.
دادگاه کیفری پاری مشت‌زنی را که در تظاهرات جلیقه‌زرد‌ها ماموران پلیس را کتک زده بود، به یک سال زندان محکوم کرد.

به گزارش یورونیوز، دادگاه کیفری پاریس کریستوف دتنژه، مشت‌زنی را که در هشتمین تظاهرات جلیقه‌زرد‌ها ماموران پلیس را کتک زده بود، به یک سال زندان محکوم کرد. علاوه بر محکومیت یک سال زندان برای این قهرمان بوکس فرانسه ۱۸ ماه حبس تعلیقی نیز در نظر گرفته شده است.

تصاویر کریستوف دتنژه در حالی که نیرو‌های پلیس را با ضربات مشت به عقب می‌راند روز ۵ ژانویه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. او که در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ دو بار عنوان قهرمان بوکس فرانسه را از آن خود کرده بود دو روز پس از حمله‌اش به ماموران خود را به پلیس معرفی کرد.

این قهرمان بوکس در دادگاه در دفاع از خود گفت: «من از خشم و عصبانیت نسبت به پلیس‌ها که معترضان را میزدند، مرتکب اشتباه شدم و از رفتار خود پشیمانم.»

برخی از رفتار این بوکسور فرانسوی حمایت می‌کنند و معتقدند او از شهروندان در برابر خشونت پلیس محافظت کرده است. به همین جهت، از طریق یک وب‌سایت به جمع‌آوری کمک مالی برای دتنژه پرداختند و مبلغی در حدود ۱۱۴ هزار یورو جمع‌آوری کردند، اما این صفحه به علت انتقاد‌ها بسته شد. منتقدان می‌گویند چنین اقداماتی خشونت علیه پلیس را تشویق می‌کند.

جنبش جلیقه‌زرد‌ها در نیمۀ ماه نوامبر در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی پاریس آغاز شد و به‌ تدریج به اعتراضی گسترده که عملکرد دولت را زیر سوال می‌برد تبدیل شد.

بنا بر آمار رسمی، از زمان آغاز این اعتراضات تاکنون حدود هزار نیروی پلیس و ۱۷۰۰ تن از معترضان زخمی شده‌اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین