|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۲۵۱۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۰
اداره امنیت استانبول اعلام کرد که این احتمال هست که جسد روزنامه‌نگار مقتول عربستانی در کنسول‌گری عربستان سعودی، سوزانده شده باشد.
 اداره امنیت استانبول اعلام کرد که این احتمال هست که جسد روزنامه‌نگار مقتول عربستانی در کنسول‌گری عربستان سعودی، سوزانده شده باشد.

به گزارش فارس، پلیس شهر استانبول در تازه‌ترین تحقیقات خود در مورد قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد عربستانی احتمال داد که جسد او در تنور سوزانده شده باشد.

به نوشته روزنامه «دیلی‌صاباح»،‌ پلیس استانبول پنجشنبه (۲۵ بهمن) برای اولین بار تصویری یکی از همدستان محلی در عملیات ترور خاشقچی را منتشر کرد.

دولت ترکیه از زمان وقوع قتل خاشقچی در کنسولگری سعودی، بارها از ریاض خواسته است افراد ترکیه‌ای که در این قتل دست داشتند، معرفی کند. با این حال به رغم اذعان سعودی‌ها به وجود چنین افرادی، هنوز در این ارتباط اطلاعاتی در اختیار آنکارا نگذاشته‌اند.

در تازه‌ترین گزارشی که پلیس استانبول در رابطه با قتل خاشقچی امروز منتشر کرده، آمده است: «در منزل سرکنسول دو تنور مانند پیدا کردیم که با گاز و چوب مشتعل می‌شود. احتمال می‌رود، جسد خاشقچی بعد از تکه تکه شدن در این چاه‌ها سوزانده شده است».

به گفته پلیس استانبول، «خدیجه چنگیز» نامزد خاشقچی که بیرون از کنسولگری منتظر نامزد خود بود، از قتل جان سالم به در برده است؛ چرا که اگر کارمند کنسول‌گری حضور او را به داخل گزارش می‌داد احتمالا به سرنوشت نامزدش خاشقچی مبتلا می‌شد.

مطابق گزارش جدید پلیس شهر استانبول، همدست‌ ترکیه‌ای در قتل خاشقچی در تصویری که از او منتشر شده، لباس‌های «مصطفی المدنی»، بدل خاشقچی را در دست دارد و تیم ترور بعد از قتل، از یک رستوران مشهور استانبول برای ۳۲ نفر غذا سفارش داده است.

جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار سعودی روزنامه واشنگتن‌پست دوم اکتبر (دهم مهر) در کنسول‌گری سعودی واقع در شهر استانبول به قتل رسید. ارزیابی‌های سازمان‌های اطلاعاتی ترکیه و غرب حکایت از آن دارد که آمر قتل خاشقچی، یکی از مقام‌های رده بالای سعودی، احتمالا «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین