|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۲۵۱۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۶
مدیرکل مرکز جرایم سازمان‌یافته گمرک از تحویل خودروهایی که با ثبت سفارش جعلی در گمرکات دپو شده‌اند، به عنوان قاچاق خبر داد.
 مدیرکل مرکز جرایم سازمان‌یافته گمرک از تحویل خودروهایی که با ثبت سفارش جعلی در گمرکات دپو شده‌اند، به عنوان قاچاق خبر داد.

به گزارش فارس، خودروهایی که ثبت سفارش جعلی داشتند به عنوان خودروی قاچاق تحویل سازمان اموال تملیکی می‌شود.

فریده زبیدی مدیرکل مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته گمرک در بخشنامه‌ای به گمرکات سراسر کشور اعلام کرده است:

پیرو بخشنامه شماره 6/109/2487/12347 مورخ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ این مرکز و با توجه به مصوبات هیئت محترم وزیران به شماره 137161/ت56023ه مورخ ۱۶ دی ماه ۱۳۹۷ و 142910/ت23560ه مورخ ۲۷ دی ماه ۱۳۹۷ و بخشنامه شماره 97/1402665 مورخ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه در ارتباط با ترخیص خودروهای سواری موجود در گمرکات اجرایی بدین وسیله مراتب ذیل جهت آگاهی و اقدام مقتضی ابلاغ می‌گردد.

۱-پرونده قاچاق خودروهای ثبت سفارش تایید نشده توسط وزارت صنعت معدن و تجارت که در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۲۸ کارکنان دولت تهران تحت رسیدگی قرار دارد به هیچ عنوان مشمول مصوبات فوق الذکر هیأت محترم وزیران و دستورالعمل بند ۷ مصوبه شماره ۶۰ ۲۸ ۹۸۹۹ مورخ وزارت صنعت معدن و تجارت نمی باشد لذا مقتضی است از هرگونه اقدام در خصوص ترخیص خودروهای موضوع پرونده های قاچاق ثبت سفارش های تایید نشده توسط وزارت صنعت معدن و تجارت در چارچوب مصوبات هیئت محترم وزیران به طور جدی خودداری شود.

۲-ضمناً از اعلام و تحویل خودروهای موجود موضوع پرونده قاچاق مرتبط با ثبت سفارش‌های تایید نشده به عنوان کالای متروکه به نمایندگی‌های سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی جلوگیری و خودروهای قاچاق و مورد نظر باید در راستای اعمال ماده ۵۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تحویل نمایندگی‌های مذکور شوند.

به گزارش فارس، با توجه به اینکه خودروهای قاچاق تحت اختیار سازمان اموال تملیکی از گذشته هنوز تعیین تکلیف نشده و همچنان خاک می خورد باید منتظر ماند که برای تعداد زیادی از سواری‌های وارداتی چه تصمیمی گرفته می‌شود. می‌توان سه حالت برای آن متصور بود:

۱- به عنوان قاچاق صادرات مجدد شود که احتمال آن به دلیلی ضعیف است.

۲- وارد بازار داخلی شود که احتمالا رانت به همراه خواهد داشت.

۳- به صورت قطعات منفصله وارد بازار داخلی شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین